Jouw missie in de job

Je waakt erover dat onbetaalde premies en openstaande schulden worden geïnd.

Jouw opdrachten

  • Je neemt contact op met klanten die te laat zijn met betalingen. Je legt hen de gevolgen van niet-betaling uit en maant aan de schulden in te lossen. Daarbij balanceer je succesvol op de lijn tussen vriendelijkheid en assertiviteit.
  • Je bekijkt geschildossiers met een kritische blik en verzamelt cruciale gegevens. Dan pas ga je over tot actie.
  • Je spit het probleem van de wanbetaler tot op de bodem uit. Na een grondige analyse leg je de vinger op de wonde. Je ontdekt welke info ontbreekt om het verhaal te begrijpen.
  • Je stelt in een contact met de wanbetaler gerichte vragen en je vormt een compleet beeld van het probleem. Je komt op een efficiënte manier tot heldere afspraken.
  • Je houdt je leidinggevende up-to-date. Op basis van je info overlegt hij of zij met de betrokkenen en neemt beslissingen.
  • Je waakt over ontwikkelingen in verschillende dossiers. Je houdt alle partijen op de hoogte – extern en intern.

Jouw competenties

  • Je weet precies hoe je betwiste zaken moet aanpakken en hoe een inningsprocedure verloopt.
  • Je weet wat een verzekeringsmaatschappij doet en kent haar producten en diensten.
  • Je bent kritisch ingesteld. Je scant cijfergegevens en dossierinformatie met scherpe blik.
  • Je blijft kritisch tegenover informatie en argumenten van de wanbetaler.
  • Je treedt assertief en kordaat op, met een constructieve houding. Daarnaast spreek je ook zelfverzekerd.
  • Je hebt een grondige kennis van ICT-beheersystemen.
  • Je schrijft correct in het Frans.
  • Je hebt de basis van het Engels vast? Dat is een pluspunt.
  • Je bent klantgericht, kordaat en je staat recht in jouw schoenen. Bij klanten die in een moeilijke financiële situatie zitten, zoek je naar een gepaste oplossing.

Jouw doorgroeikansen

Als beheerder betwiste zaken kun je hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Word expert in betwiste zaken en schuldvordering of evolueer naar een andere financiële functie.
  • Heb je coaching talent en uitstekende people skills? Groei dan door naar een leidinggevende functie.

Jouw competenties voor een blijvende inzetbaarheid in de toekomst

  • Je volgt de digitale ontwikkelingen in je vakgebied en past deze toe in je werkzaamheden. De toenemende digitalisering verlegt de focus van dataverwerking naar controle, validering, correctie en verrijking van data. Zo komt er meer tijd vrij voor het behandelen van specifieke cases en uitzonderingen.
  • Je blinkt uit in zakelijk communiceren, via diverse communicatiekanalen, en bezit een stevige portie overtuigingskracht, ook in het Engels.
  • Je denkt en handelt oplossingsgericht, werkt goed en snel, en bewaart altijd het overzicht.
  • Je bent een doorzetter die kordaat optreedt.

Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent dat je:

  • graag zelfstandig werkt en tegelijk een teamspeler bent, ook in een digitale, online werkomgeving;
  • open staat voor feedback van je leidinggevende en collega’s en dat je aandacht hebt voor je persoonlijke groei en inzetbaarheid;
  • open staat voor nieuwe zaken, leergiering bent en digitale ontwikkelingen omarmt;
  • veerkrachtig blijft en persoonlijk in balans in een verzekeringswereld in volle transformatie;
  • de creativiteit waardeert van een multiculturele en intergenerationele werksetting.

Learn and Evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld jouw ding? Lees en leer er dan meer over op onze websites. Volg de trends op via Observo en consulteer het leerprogramma van Fopas. Zo blijf je continu op de hoogte van de sector.

 

Welke learning – topics leven in verzekeringen?

U vindt een synthese (UK) van de belangrijkste leerthema’s bevraagd in een beknopte studie bij 50 respondenten uit de verzekeringssector (50% HR, 21% mgt en  33% andere medewerkers)….
Read More

Take care of your digital life! Nu met het Fopas programma

‘Digital life’ beleven we samen  – zowel in de job als privé Voor beginners en voor allen die al digitale stappen zetten. Blijf bij! Inspiratie vind je in het Programma van Fopas.   Leerdomein Categorie Competentie (# leervormen)...
Read More

Hoe overleven in de VUCA wereld?

De wereld waarin we leven is beweeglijker,  er zijn minder zekerheden, is complexer en minder éénduidig dan vroeger. Dit wordt ook wel aangeduid als VUCA (een militaire term), wat staat voor de eerste letters van deze begrippen. Om in de VUCA wereld te overleven...
Read More

Digitalisering zet de arbeidsmarkt op haar kop. Bereid u voor!

De arbeidsmarkt op haar kop: hoe houdt u uw kansen op werk gaaf in digitale tijden? Dat is de vraag die de VRT-Nieuws 14/9/2018 zich stelt naar aanleiding van de studie van Agoria, de technologiefederatie. Agoria harkte alle cijfers en voorspellingen bij elkaar...
Read More

Fintech in de financiële sector.

Eenvoudig gezegd en geschreven: Fintech bedreigt financiële sector. Of toch niet? Wat is Fintech: een technologische applicatie die een kleine, maar lucratieve service aanpakt (aanvalt) die klassiek door generalistische banken en verzekeringsbedrijven geleverd...
Read More

De informatie-professional, een job van de toekomst, of een kerncompetentie voor de meesten van ons?

De competentie om relevante informatie te verzamelen, te verwerken en te presenteren is in een toenemend aantal jobs een verwachting, en zelfs een vereiste. Hoe kan deze kerncompetentie ‘verzamelen, verwerken en presenteren van data’ aangeleerd, onderhouden...
Read More

Active Aging in de sector

Active Aging – actief levensfasebewust beleid in de verzekeringssector   Langer werken, hoe doe je dat? Medewerkers langer laten werken, hoe doe je dat als werkgever? Want we  hebben allen langere loopbanen en unieke noden. De sociale partners van...
Read More

Bedrijven hechten onvoldoende belang aan nieuwsgierigheid

Nieuwsgierigheid, de kern voor innovatie De kern van innovatie is nieuwsgierigheid, vragen stellen, bevragen, kritisch zijn. En dat hebben we verleerd. Waar kleine kinderen een 300-tal vragen per dag stellen, blijkt dat volwassen nog maar amper iets in vraag...
Read More

Artificial intelligence en de impact op de verzekeringssector

Artificial intelligence, quid de verzekeringssector? Een gedreven en enthousiaste Joachim van der Herten – postdoctoraal onderzoeker ‘Machine learning’ aan de universiteit Gent & CTO in ML2Grow – liet zijn publiek kennismaken met (recente) evoluties...
Read More

Gewenste competenties in de verzekeringssector

De gewenste competenties in de verzekeringssector – anno 2016 – zijn relationeel van aard 76% van de deelnemers bij Fopas ontwikkelen soft skills : een toename met 8% in vergelijking tot de laatste jaren. Slechts 24% ontwikkelen technische competenties...
Read More