Jouw missie in de job

Je waakt erover dat onbetaalde premies en openstaande schulden worden geïnd.

Jouw opdrachten

  • Je neemt contact op met klanten die te laat zijn met betalingen. Je legt hen de gevolgen van niet-betaling uit en maant aan de schulden in te lossen. Daarbij balanceer je succesvol op de lijn tussen vriendelijkheid en assertiviteit.
  • Je bekijkt geschildossiers met een kritische blik en verzamelt cruciale gegevens. Dan pas ga je over tot actie.
  • Je spit het probleem van de wanbetaler tot op de bodem uit. Na een grondige analyse leg je de vinger op de wonde. Je ontdekt welke info ontbreekt om het verhaal te begrijpen.
  • Je stelt in een contact met de wanbetaler gerichte vragen en je vormt een compleet beeld van het probleem. Je komt op een efficiënte manier tot heldere afspraken.
  • Je houdt je leidinggevende up-to-date. Op basis van je info overlegt hij of zij met de betrokkenen en neemt beslissingen.
  • Je waakt over ontwikkelingen in verschillende dossiers. Je houdt alle partijen op de hoogte – extern en intern.

Jouw competenties

  • Je weet precies hoe je betwiste zaken moet aanpakken en hoe een inningsprocedure verloopt.
  • Je weet wat een verzekeringsmaatschappij doet en kent haar producten en diensten.
  • Je bent kritisch ingesteld. Je scant cijfergegevens en dossierinformatie met scherpe blik.
  • Je blijft kritisch tegenover informatie en argumenten van de wanbetaler.
  • Je treedt assertief en kordaat op, met een constructieve houding. Daarnaast spreek je ook zelfverzekerd.
  • Je hebt een grondige kennis van ICT-beheersystemen.
  • Je schrijft correct in het Frans.
  • Je hebt de basis van het Engels vast? Dat is een pluspunt.
  • Je bent klantgericht, kordaat en je staat recht in jouw schoenen. Bij klanten die in een moeilijke financiële situatie zitten, zoek je naar een gepaste oplossing.

Jouw doorgroeikansen

Als beheerder betwiste zaken kun je hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Word expert in betwiste zaken en schuldvordering of evolueer naar een andere financiële functie.
  • Heb je coaching talent en uitstekende people skills? Groei dan door naar een leidinggevende functie.

Jouw competenties voor een blijvende inzetbaarheid in de toekomst

  • Je volgt de digitale ontwikkelingen in je vakgebied en past deze toe in je werkzaamheden. De toenemende digitalisering verlegt de focus van dataverwerking naar controle, validering, correctie en verrijking van data. Zo komt er meer tijd vrij voor het behandelen van specifieke cases en uitzonderingen.
  • Je blinkt uit in zakelijk communiceren, via diverse communicatiekanalen, en bezit een stevige portie overtuigingskracht, ook in het Engels.
  • Je denkt en handelt oplossingsgericht, werkt goed en snel, en bewaart altijd het overzicht.
  • Je bent een doorzetter die kordaat optreedt.

Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent dat je:

  • graag zelfstandig werkt en tegelijk een teamspeler bent, ook in een digitale, online werkomgeving;
  • open staat voor feedback van je leidinggevende en collega’s en dat je aandacht hebt voor je persoonlijke groei en inzetbaarheid;
  • open staat voor nieuwe zaken, leergiering bent en digitale ontwikkelingen omarmt;
  • veerkrachtig blijft en persoonlijk in balans in een verzekeringswereld in volle transformatie;
  • de creativiteit waardeert van een multiculturele en intergenerationele werksetting.

Learn and Evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld jouw ding? Lees en leer er dan meer over op onze websites. Volg de trends op via Observo en consulteer het leerprogramma van Fopas. Zo blijf je continu op de hoogte van de sector.

 

World Insurance Report 2016

Het World Insurance Report 2016 (Capgemini & Efma) bundelt klantenervaringen voor levens- en schadeverzekeringen wereldwijd. Enkele belangrijke observaties uit het rapport: Verzekeraars over de hele wereld presteerden in het algemeen beter op het gebied...
Read More

The future of learning, jobs & HR volgens Gerd Leonhard, Futurist.

Keynote speaker  21/4/2016 in de Masterclass, Event van het PMC (Personnel Management Club) Een intro op het thema via dit filmpje van 3 min (UK). Financial sector: key-opportunities & challenges 50 min. (UK) Grondthema van deze gerenommeerde spreker is dat...
Read More

The future of work

PSFK Future of Work Report 2013 from PSFK Een PowerPoint presentatie die een idee geeft over onze toekomstige job, gaande van humeur-indicatoren tot flexibel meubilair. Voorwaarden: een stabiele internetverbinding en zelf ‘high connected’…
Read More

Digitalisering zet de arbeidsmarkt op haar kop. Bereid u voor!

De arbeidsmarkt op haar kop: hoe houdt u uw kansen op werk gaaf in digitale tijden? Dat is de vraag die de VRT-Nieuws 14/9/2018 zich stelt naar aanleiding van de studie van Agoria, de technologiefederatie. Agoria harkte alle cijfers en voorspellingen bij elkaar...
Read More

Competentieprognose & Competentieprofielen@Fopas

Competentieprognose en competentieprofielen in de sector De Lunchcauserie-Fopas van 21/06/2019 stond in het teken van de competenties van de toekomst die van tel zijn in de financiële sector, en dus in de verzekeringen. Competentieprognose Ellen Thijs en...
Read More

Sector Study – Verzekerd op weg naar 2020

Voorstelling/Présentation Rapport – Sector Studie/Etude Sectorielle 2012 (578 downloads) First steps towards Future 2020 – Fopas Event 22/01/2013 Next-steps-Fopas from 2013…
Read More

Gewenste competenties in de verzekeringssector

De gewenste competenties in de verzekeringssector – anno 2016 – zijn relationeel van aard 76% van de deelnemers bij Fopas ontwikkelen soft skills : een toename met 8% in vergelijking tot de laatste jaren. Slechts 24% ontwikkelen technische competenties...
Read More

De informatie-professional, een job van de toekomst, of een kerncompetentie voor de meesten van ons?

De competentie om relevante informatie te verzamelen, te verwerken en te presenteren is in een toenemend aantal jobs een verwachting, en zelfs een vereiste. Hoe kan deze kerncompetentie ‘verzamelen, verwerken en presenteren van data’ aangeleerd, onderhouden...
Read More

Welke learning – topics leven in verzekeringen?

U vindt een synthese (UK) van de belangrijkste leerthema’s bevraagd in een beknopte studie bij 50 respondenten uit de verzekeringssector (50% HR, 21% mgt en  33% andere medewerkers)….
Read More

Disruptie. Een nieuw fenomeen?

Disruptie in onze manier van werken, in de gehele organisatie, in de verzekeringssector. ‘Disruptie’ is een modewoord. Kent u het nog niet, of begrijpt u het niet helemaal? Huiscartoonist Lectrr van de krant De Standaard maakte een tekeningetje....
Read More