Uw missie in de job

U waakt erover dat onbetaalde premies en openstaande schulden worden geïnd.

Uw opdrachten

  • U neemt contact op met klanten die te laat zijn met betalingen. U legt hen de gevolgen van niet-betaling uit en maant aan de schulden in te lossen. Daarbij balanceert u succesvol op de lijn tussen vriendelijkheid en assertiviteit.
  • U bekijkt geschildossiers met een kritische blik en verzamelt cruciale gegevens. Dan pas gaat u over tot actie.
  • U spit het probleem van de wanbetaler tot op de bodem uit. Na een grondige analyse legt u de vinger op de wonde. U ontdekt welke info ontbreekt om het verhaal te begrijpen.
  • U stelt in een telefoongesprek met de wanbetaler gerichte vragen en vormt u een compleet beeld van het probleem. U komt op een efficiënte manier tot heldere afspraken.
  • U houdt uw leidinggevende up-to-date. Op basis van uw info overlegt hij met betrokkenen en neemt hij beslissingen
  • U waakt over ontwikkelingen in verschillende dossiers. U houdt alle partijen op de hoogte – extern en intern.

Uw competenties

  • U weet precies hoe u betwiste zaken moet aanpakken en hoe een inningsprocedure verloopt.
  • U weet wat een verzekeringsmaatschappij doet en kent haar producten en diensten.
  • U bent kritisch ingesteld. U scant cijfergegevens en dossierinformatie met scherpe blik.
  • U blijft kritisch tegenover informatie en argumenten van de wanbetaler.
  • U treedt assertief en kordaat op, met een constructieve houding.
  • U hebt een grondige kennis van ICT-beheersystemen.
  • U spreekt zelfverzekerd.
  • U schrijft correct in het Frans.
  • U hebt de basis van het Engels vast? Dat is een pluspunt.
  • U bent klantgericht maar ook kordaat.
  • U staat recht in uw schoenen – altijd. Ook bij klanten die in een moeilijke financiële situatie zitten, zoekt u naar een gepaste oplossing.

Uw doorgroeikansen

Als beheerder betwiste zaken kunt u hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Word expert in betwiste zaken en schuldvordering of evolueer naar een andere financiële functie.
  • Hebt u coaching talent en uitstekende people skills? Groei dan door naar een leidinggevende functie.

Uw competenties voor de toekomst

Om inzetbaar te blijven in de toekomst, beschikt u als beheerder betwiste zaken het best over deze vaardigheden en troeven:

  • U blinkt uit in zakelijk communiceren en bezit een stevige portie overtuigingskracht – ook in het Engels.
  • U bent een doorzetter die kordaat optreedt.
  • Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent:
  • resultaatgericht werken;
  • zelf goed in balans blijven;
  • openstaan voor nieuwe zaken;
  • leergierig zijn.

Learn and evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld uw ding? Lees en leer er dan over op onze website.
En volg Fopas zeker op LinkedIn of Facebook. Zo blijft u continu op de hoogte van de sector.

Young Talent & Competences

Ondernemers, beleidsvoerders, studentenvertegenwoordigers, sectoren en massa’s jongeren op het Forum van het VBO. De gesprekken stonden in het teken van hoe je voorbereiden op je toekomstige job. De competenties die er vandaag toe doen zijn alvast niet...
Read More

Hoe overleven in de VUCA wereld?

De wereld waarin we leven is beweeglijker,  er zijn minder zekerheden, is complexer en minder éénduidig dan vroeger. Dit wordt ook wel aangeduid als VUCA (een militaire term), wat staat voor de eerste letters van deze begrippen. Om in de VUCA wereld te overleven...
Read More

The future of learning, jobs & HR volgens Gerd Leonhard, Futurist.

Keynote speaker  21/4/2016 in de Masterclass, Event van het PMC (Personnel Management Club) Een intro op het thema via dit filmpje van 3 min (UK). Financial sector: key-opportunities & challenges 50 min. (UK) Grondthema van deze gerenommeerde spreker is dat...
Read More

Zelfleiderschap. Het einde van de leidinggevende?

    Zelfsturing, zelfmanagement, zelfleiderschap zijn nuances in wat in toenemende mate van medewerkers verwacht wordt. Initiatief en verantwoordelijkheid winnen het van volgen en doen wat er gezegd wordt. Een beweging die in een stroomversnelling komt...
Read More

We do not need to worry about the future …

We moeten ons geen zorgen maken over de toekomst, want die is dood. In zijn boek “Present Shock” betoogt Douglas Rushkoff dat ‘toekomst’ een symptoom is van het industriële tijdperk. Een tijdperk van ‘groeien’ & ‘vooruitgang’, dat we stilaan volledig...
Read More

De toekomst begint vandaag. Het verzekeringsconcept ‘Peer to Peer’

Friendinsurance (Duitsland), Peercover (USA), Guevara (Verenigd Koninkrijk), insPeer (Frankrijk): doen die namen bij u een belletje rinkelen? Deze namen, voorgesteld als alternatieven voor of als de toekomst van het verzekeringswezen, verwijzen naar digitale...
Read More

Bedrijven hechten onvoldoende belang aan nieuwsgierigheid

Nieuwsgierigheid, de kern voor innovatie De kern van innovatie is nieuwsgierigheid, vragen stellen, bevragen, kritisch zijn. En dat hebben we verleerd. Waar kleine kinderen een 300-tal vragen per dag stellen, blijkt dat volwassen nog maar amper iets in vraag...
Read More

Hoe zinvolle uitspraken doen over de toekomst in uw organisatie?

“Future search!” Bent u op zoek naar wat de toekomst voor uw organisatie brengt? Alleen komt u er niet meer!  In search of “Future search”? Marvin Weisbord legt in Future Search uit dat “getting stakeholders in the room” u het...
Read More

The future of work

PSFK Future of Work Report 2013 from PSFK Een PowerPoint presentatie die een idee geeft over onze toekomstige job, gaande van humeur-indicatoren tot flexibel meubilair. Voorwaarden: een stabiele internetverbinding en zelf ‘high connected’…
Read More

Digitalisering zet de arbeidsmarkt op haar kop. Bereid u voor!

De arbeidsmarkt op haar kop: hoe houdt u uw kansen op werk gaaf in digitale tijden? Dat is de vraag die de VRT-Nieuws 14/9/2018 zich stelt naar aanleiding van de studie van Agoria, de technologiefederatie. Agoria harkte alle cijfers en voorspellingen bij elkaar...
Read More