Uw missie in de job

U waakt erover dat onbetaalde premies en openstaande schulden worden geïnd.

Uw opdrachten

  • U neemt contact op met klanten die te laat zijn met betalingen. U legt hen de gevolgen van niet-betaling uit en maant aan de schulden in te lossen. Daarbij balanceert u succesvol op de lijn tussen vriendelijkheid en assertiviteit.
  • U bekijkt geschildossiers met een kritische blik en verzamelt cruciale gegevens. Dan pas gaat u over tot actie.
  • U spit het probleem van de wanbetaler tot op de bodem uit. Na een grondige analyse legt u de vinger op de wonde. U ontdekt welke info ontbreekt om het verhaal te begrijpen.
  • U stelt in een telefoongesprek met de wanbetaler gerichte vragen en vormt u een compleet beeld van het probleem. U komt op een efficiënte manier tot heldere afspraken.
  • U houdt uw leidinggevende up-to-date. Op basis van uw info overlegt hij met betrokkenen en neemt hij beslissingen
  • U waakt over ontwikkelingen in verschillende dossiers. U houdt alle partijen op de hoogte – extern en intern.

Uw competenties

  • U weet precies hoe u betwiste zaken moet aanpakken en hoe een inningsprocedure verloopt.
  • U weet wat een verzekeringsmaatschappij doet en kent haar producten en diensten.
  • U bent kritisch ingesteld. U scant cijfergegevens en dossierinformatie met scherpe blik.
  • U blijft kritisch tegenover informatie en argumenten van de wanbetaler.
  • U treedt assertief en kordaat op, met een constructieve houding.
  • U hebt een grondige kennis van ICT-beheersystemen.
  • U spreekt zelfverzekerd.
  • U schrijft correct in het Frans.
  • U hebt de basis van het Engels vast? Dat is een pluspunt.
  • U bent klantgericht maar ook kordaat.
  • U staat recht in uw schoenen – altijd. Ook bij klanten die in een moeilijke financiële situatie zitten, zoekt u naar een gepaste oplossing.

Uw doorgroeikansen

Als beheerder betwiste zaken kunt u hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Word expert in betwiste zaken en schuldvordering of evolueer naar een andere financiële functie.
  • Hebt u coaching talent en uitstekende people skills? Groei dan door naar een leidinggevende functie.

Uw competenties voor de toekomst

Om inzetbaar te blijven in de toekomst, beschikt u als beheerder betwiste zaken het best over deze vaardigheden en troeven:

  • U blinkt uit in zakelijk communiceren en bezit een stevige portie overtuigingskracht – ook in het Engels.
  • U bent een doorzetter die kordaat optreedt.
  • Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent:
  • resultaatgericht werken;
  • zelf goed in balans blijven;
  • openstaan voor nieuwe zaken;
  • leergierig zijn.

Learn and evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld uw ding? Lees en leer er dan over op onze website.
En volg Fopas zeker op LinkedIn of Facebook. Zo blijft u continu op de hoogte van de sector.

Competentieprognose voor het bank- en verzekeringsecosysteem

Synthese: prognose competenties in bank- en verzekeringen Dat de financiële wereld zich in een disruptief tijdperk bevindt dat nieuwe competentieverwachtingen zal meebrengen, hoeft nauwelijks betoog. Het Talent Hive project  – essentieel onderdeel van een...
Read More

Take care of your digital life! Nu met het Fopas programma

‘Digital life’ beleven we samen  – zowel in de job als privé Voor beginners en voor allen die al digitale stappen zetten. Blijf bij! Inspiratie vind je in het Programma van Fopas.   Leerdomein Categorie Competentie (# leervormen)...
Read More

Muhammed: Bijstandsverlener (bij een Bijstandsverzekeraar) for Fopas Observo

Meer lezen over de job Bijstandsverlener (bij een Bijstandsverzekeraar): missie en opdrachten, competenties nu en in de toekomst, doorgroeimogelijkheden
Read More

De toekomst begint vandaag. Het verzekeringsconcept ‘Peer to Peer’

Friendinsurance (Duitsland), Peercover (USA), Guevara (Verenigd Koninkrijk), insPeer (Frankrijk): doen die namen bij u een belletje rinkelen? Deze namen, voorgesteld als alternatieven voor of als de toekomst van het verzekeringswezen, verwijzen naar digitale...
Read More

Disruptie. Een nieuw fenomeen?

Disruptie in onze manier van werken, in de gehele organisatie, in de verzekeringssector. ‘Disruptie’ is een modewoord. Kent u het nog niet, of begrijpt u het niet helemaal? Huiscartoonist Lectrr van de krant De Standaard maakte een tekeningetje....
Read More

World Insurance Report 2016

Het World Insurance Report 2016 (Capgemini & Efma) bundelt klantenervaringen voor levens- en schadeverzekeringen wereldwijd. Enkele belangrijke observaties uit het rapport: Verzekeraars over de hele wereld presteerden in het algemeen beter op het gebied...
Read More

Welke toekomst voor de beroepen “Secretariaat- Assistentie” in de verzekeringssector (Frankrijk)?

Het Frans Observatorium van de verzekeringsberoepen constateert: De daling van het aantal effectieve medewerkers gaat gepaard met een demografische transformatie: leeftijd en anciënniteit gaan de hoogte in De inhoud van de job verandert: hoe langer hoe...
Read More

Digitale transformatie en jobevolutie

Wat verwachten van digitale transformatie en de evoluties in onze jobs? Nieuwe technologieën doen steeds sneller hun intrede en evolueren continu. Hun impact op de wijze waarop we werken kondigt veranderingen aan. En die zien we best onder ogen. Impact van de...
Read More

Active Aging in de sector

Active Aging – actief levensfasebewust beleid in de verzekeringssector   Langer werken, hoe doe je dat? Medewerkers langer laten werken, hoe doe je dat als werkgever? Want we  hebben allen langere loopbanen en unieke noden. De sociale partners van...
Read More

Welke learning – topics leven in verzekeringen?

U vindt een synthese (UK) van de belangrijkste leerthema’s bevraagd in een beknopte studie bij 50 respondenten uit de verzekeringssector (50% HR, 21% mgt en  33% andere medewerkers)….
Read More