Uw missie in de job

U waakt erover dat onbetaalde premies en openstaande schulden worden geïnd.

Uw opdrachten

  • U neemt contact op met klanten die te laat zijn met betalingen. U legt hen de gevolgen van niet-betaling uit en maant aan de schulden in te lossen. Daarbij balanceert u succesvol op de lijn tussen vriendelijkheid en assertiviteit.
  • U bekijkt geschildossiers met een kritische blik en verzamelt cruciale gegevens. Dan pas gaat u over tot actie.
  • U spit het probleem van de wanbetaler tot op de bodem uit. Na een grondige analyse legt u de vinger op de wonde. U ontdekt welke info ontbreekt om het verhaal te begrijpen.
  • U stelt in een telefoongesprek met de wanbetaler gerichte vragen en vormt u een compleet beeld van het probleem. U komt op een efficiënte manier tot heldere afspraken.
  • U houdt uw leidinggevende up-to-date. Op basis van uw info overlegt hij met betrokkenen en neemt hij beslissingen
  • U waakt over ontwikkelingen in verschillende dossiers. U houdt alle partijen op de hoogte – extern en intern.

Uw competenties

  • U weet precies hoe u betwiste zaken moet aanpakken en hoe een inningsprocedure verloopt.
  • U weet wat een verzekeringsmaatschappij doet en kent haar producten en diensten.
  • U bent kritisch ingesteld. U scant cijfergegevens en dossierinformatie met scherpe blik.
  • U blijft kritisch tegenover informatie en argumenten van de wanbetaler.
  • U treedt assertief en kordaat op, met een constructieve houding.
  • U hebt een grondige kennis van ICT-beheersystemen.
  • U spreekt zelfverzekerd.
  • U schrijft correct in het Frans.
  • U hebt de basis van het Engels vast? Dat is een pluspunt.
  • U bent klantgericht maar ook kordaat.
  • U staat recht in uw schoenen – altijd. Ook bij klanten die in een moeilijke financiële situatie zitten, zoekt u naar een gepaste oplossing.

Uw doorgroeikansen

Als beheerder betwiste zaken kunt u hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Word expert in betwiste zaken en schuldvordering of evolueer naar een andere financiële functie.
  • Hebt u coaching talent en uitstekende people skills? Groei dan door naar een leidinggevende functie.

Uw competenties voor de toekomst

Om inzetbaar te blijven in de toekomst, beschikt u als beheerder betwiste zaken het best over deze vaardigheden en troeven:

  • U blinkt uit in zakelijk communiceren en bezit een stevige portie overtuigingskracht – ook in het Engels.
  • U bent een doorzetter die kordaat optreedt.
  • Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent:
  • resultaatgericht werken;
  • zelf goed in balans blijven;
  • openstaan voor nieuwe zaken;
  • leergierig zijn.

Learn and evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld uw ding? Lees en leer er dan over op onze website.
En volg Fopas zeker op LinkedIn of Facebook. Zo blijft u continu op de hoogte van de sector.

Digitale transformatie en jobevolutie

Wat verwachten van digitale transformatie en de evoluties in onze jobs? Nieuwe technologieën doen steeds sneller hun intrede en evolueren continu. Hun impact op de wijze waarop we werken kondigt veranderingen aan. En die zien we best onder ogen. Impact van de...
Read More

We do not need to worry about the future …

We moeten ons geen zorgen maken over de toekomst, want die is dood. In zijn boek “Present Shock” betoogt Douglas Rushkoff dat ‘toekomst’ een symptoom is van het industriële tijdperk. Een tijdperk van ‘groeien’ & ‘vooruitgang’, dat we stilaan volledig...
Read More

De informatie-professional, een job van de toekomst, of een kerncompetentie voor de meesten van ons?

De competentie om relevante informatie te verzamelen, te verwerken en te presenteren is in een toenemend aantal jobs een verwachting, en zelfs een vereiste. Hoe kan deze kerncompetentie ‘verzamelen, verwerken en presenteren van data’ aangeleerd, onderhouden...
Read More

Artificial intelligence en de impact op de verzekeringssector

Artificial intelligence, quid de verzekeringssector? Een gedreven en enthousiaste Joachim van der Herten – postdoctoraal onderzoeker ‘Machine learning’ aan de universiteit Gent & CTO in ML2Grow – liet zijn publiek kennismaken met (recente) evoluties...
Read More

Digitalisering Insurance, een historische opportuniteit voor de sector, volgens Belfius Insurance

Digitalisering en verdere automatisering. De toekomst is nu! Eric Kleijnen, CEO Belfius Insurance gaf op 3/3/2016 voor Trends magazine en het aanwezige publiek zijn visie op de toekomst van de verzekeringsondernemingen, waaronder de  ‘digitalisering’,...
Read More

Artificiële intelligentie: impact op onze competenties

Become better humans? Dankzij artificiële intelligentie  Machines leren en zijn nu al in staat ingangsproeven en examens af te leggen en beargumenteerde papers te schrijven. Binnen afzienbare tijd studeert de eerste robot af aan een Amerikaanse universiteit....
Read More

Fintech in de financiële sector.

Eenvoudig gezegd en geschreven: Fintech bedreigt financiële sector. Of toch niet? Wat is Fintech: een technologische applicatie die een kleine, maar lucratieve service aanpakt (aanvalt) die klassiek door generalistische banken en verzekeringsbedrijven geleverd...
Read More

Muhammed: Bijstandsverlener (bij een Bijstandsverzekeraar) for Fopas Observo

Meer lezen over de job Bijstandsverlener (bij een Bijstandsverzekeraar): missie en opdrachten, competenties nu en in de toekomst, doorgroeimogelijkheden
Read More

Competentieprognose & Competentieprofielen@Fopas

Competentieprognose en competentieprofielen in de sector De Lunchcauserie-Fopas van 21/06/2019 stond in het teken van de competenties van de toekomst die van tel zijn in de financiële sector, en dus in de verzekeringen. Competentieprognose Ellen Thijs en...
Read More

Hoe overleven in de VUCA wereld?

De wereld waarin we leven is beweeglijker,  er zijn minder zekerheden, is complexer en minder éénduidig dan vroeger. Dit wordt ook wel aangeduid als VUCA (een militaire term), wat staat voor de eerste letters van deze begrippen. Om in de VUCA wereld te overleven...
Read More