Uw missie in de job

U waakt erover dat onbetaalde premies en openstaande schulden worden geïnd.

Uw opdrachten

  • U neemt contact op met klanten die te laat zijn met betalingen. U legt hen de gevolgen van niet-betaling uit en maant aan de schulden in te lossen. Daarbij balanceert u succesvol op de lijn tussen vriendelijkheid en assertiviteit.
  • U bekijkt geschildossiers met een kritische blik en verzamelt cruciale gegevens. Dan pas gaat u over tot actie.
  • U spit het probleem van de wanbetaler tot op de bodem uit. Na een grondige analyse legt u de vinger op de wonde. U ontdekt welke info ontbreekt om het verhaal te begrijpen.
  • U stelt in een telefoongesprek met de wanbetaler gerichte vragen en vormt u een compleet beeld van het probleem. U komt op een efficiënte manier tot heldere afspraken.
  • U houdt uw leidinggevende up-to-date. Op basis van uw info overlegt hij met betrokkenen en neemt hij beslissingen
  • U waakt over ontwikkelingen in verschillende dossiers. U houdt alle partijen op de hoogte – extern en intern.

Uw competenties

  • U weet precies hoe u betwiste zaken moet aanpakken en hoe een inningsprocedure verloopt.
  • U weet wat een verzekeringsmaatschappij doet en kent haar producten en diensten.
  • U bent kritisch ingesteld. U scant cijfergegevens en dossierinformatie met scherpe blik.
  • U blijft kritisch tegenover informatie en argumenten van de wanbetaler.
  • U treedt assertief en kordaat op, met een constructieve houding.
  • U hebt een grondige kennis van ICT-beheersystemen.
  • U spreekt zelfverzekerd.
  • U schrijft correct in het Frans.
  • U hebt de basis van het Engels vast? Dat is een pluspunt.
  • U bent klantgericht maar ook kordaat.
  • U staat recht in uw schoenen – altijd. Ook bij klanten die in een moeilijke financiële situatie zitten, zoekt u naar een gepaste oplossing.

Uw doorgroeikansen

Als beheerder betwiste zaken kunt u hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Word expert in betwiste zaken en schuldvordering of evolueer naar een andere financiële functie.
  • Hebt u coaching talent en uitstekende people skills? Groei dan door naar een leidinggevende functie.

Uw competenties voor de toekomst

Om inzetbaar te blijven in de toekomst, beschikt u als beheerder betwiste zaken het best over deze vaardigheden en troeven:

  • U blinkt uit in zakelijk communiceren en bezit een stevige portie overtuigingskracht – ook in het Engels.
  • U bent een doorzetter die kordaat optreedt.
  • Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent:
  • resultaatgericht werken;
  • zelf goed in balans blijven;
  • openstaan voor nieuwe zaken;
  • leergierig zijn.

Learn and evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld uw ding? Lees en leer er dan over op onze website.
En volg Fopas zeker op LinkedIn of Facebook. Zo blijft u continu op de hoogte van de sector.

Digitale competenties – aanbod Fopas

Uw digitale competenties scherp stellen? Doe beroep op Fopas voor:   Schrijven voor online media Lezen en schrijven op het scherm Social Media: get up to date Slimme internet-tools Focus op Google, Linkedin, … Concentratie en efficiëntie bij...
Read More

Active Aging in de sector

Active Aging – actief levensfasebewust beleid in de verzekeringssector   Langer werken, hoe doe je dat? Medewerkers langer laten werken, hoe doe je dat als werkgever? Want we  hebben allen langere loopbanen en unieke noden. De sociale partners van...
Read More

Hoe overleven in de VUCA wereld?

De wereld waarin we leven is beweeglijker,  er zijn minder zekerheden, is complexer en minder éénduidig dan vroeger. Dit wordt ook wel aangeduid als VUCA (een militaire term), wat staat voor de eerste letters van deze begrippen. Om in de VUCA wereld te overleven...
Read More

Gewenste competenties in de verzekeringssector

De gewenste competenties in de verzekeringssector – anno 2016 – zijn relationeel van aard 76% van de deelnemers bij Fopas ontwikkelen soft skills : een toename met 8% in vergelijking tot de laatste jaren. Slechts 24% ontwikkelen technische competenties...
Read More

Digitalisering zet de arbeidsmarkt op haar kop. Bereid u voor!

De arbeidsmarkt op haar kop: hoe houdt u uw kansen op werk gaaf in digitale tijden? Dat is de vraag die de VRT-Nieuws 14/9/2018 zich stelt naar aanleiding van de studie van Agoria, de technologiefederatie. Agoria harkte alle cijfers en voorspellingen bij elkaar...
Read More

Sector Study – Verzekerd op weg naar 2020

Voorstelling/Présentation Rapport – Sector Studie/Etude Sectorielle 2012 (179 downloads) First steps towards Future 2020 – Fopas Event 22/01/2013 Next-steps-Fopas from 2013…
Read More

Future Competences Insurance Sector

De sociale partners van Fopas hebben de competenties van morgen  –  en de eraan gekoppelde leer-en opleidingsbehoeften –  in kaart gebracht. U vindt alle info via onderstaande pdf’s. Aanleiding & Aanpak Synthese – Strategische workshops...
Read More

Wat zijn de HR competenties van de toekomst ?

Dave Ulrich, professor Universiteit Michigan, onderscheidt 6 toekomstige competenties voor HR professionals: Geloofwaardige activist (zij doen wat ze zeggen) Strategische positie-zoeker (ze kennen de BU context en reageren overeenkomstig) Sterkte-bouwer...
Read More

World Insurance Report 2016

Het World Insurance Report 2016 (Capgemini & Efma) bundelt klantenervaringen voor levens- en schadeverzekeringen wereldwijd. Enkele belangrijke observaties uit het rapport: Verzekeraars over de hele wereld presteerden in het algemeen beter op het gebied...
Read More

Artificial intelligence en de impact op de verzekeringssector

Artificial intelligence, quid de verzekeringssector? Een gedreven en enthousiaste Joachim van der Herten – postdoctoraal onderzoeker ‘Machine learning’ aan de universiteit Gent & CTO in ML2Grow – liet zijn publiek kennismaken met (recente) evoluties...
Read More