Uw missie in de job

U waakt erover dat onbetaalde premies en openstaande schulden worden geïnd.

Uw opdrachten

  • U neemt contact op met klanten die te laat zijn met betalingen. U legt hen de gevolgen van niet-betaling uit en maant aan de schulden in te lossen. Daarbij balanceert u succesvol op de lijn tussen vriendelijkheid en assertiviteit.
  • U bekijkt geschildossiers met een kritische blik en verzamelt cruciale gegevens. Dan pas gaat u over tot actie.
  • U spit het probleem van de wanbetaler tot op de bodem uit. Na een grondige analyse legt u de vinger op de wonde. U ontdekt welke info ontbreekt om het verhaal te begrijpen.
  • U stelt in een telefoongesprek met de wanbetaler gerichte vragen en vormt u een compleet beeld van het probleem. U komt op een efficiënte manier tot heldere afspraken.
  • U houdt uw leidinggevende up-to-date. Op basis van uw info overlegt hij met betrokkenen en neemt hij beslissingen
  • U waakt over ontwikkelingen in verschillende dossiers. U houdt alle partijen op de hoogte – extern en intern.

Uw competenties

  • U weet precies hoe u betwiste zaken moet aanpakken en hoe een inningsprocedure verloopt.
  • U weet wat een verzekeringsmaatschappij doet en kent haar producten en diensten.
  • U bent kritisch ingesteld. U scant cijfergegevens en dossierinformatie met scherpe blik.
  • U blijft kritisch tegenover informatie en argumenten van de wanbetaler.
  • U treedt assertief en kordaat op, met een constructieve houding.
  • U hebt een grondige kennis van ICT-beheersystemen.
  • U spreekt zelfverzekerd.
  • U schrijft correct in het Frans.
  • U hebt de basis van het Engels vast? Dat is een pluspunt.
  • U bent klantgericht maar ook kordaat.
  • U staat recht in uw schoenen – altijd. Ook bij klanten die in een moeilijke financiële situatie zitten, zoekt u naar een gepaste oplossing.

Uw doorgroeikansen

Als beheerder betwiste zaken kunt u hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Word expert in betwiste zaken en schuldvordering of evolueer naar een andere financiële functie.
  • Hebt u coaching talent en uitstekende people skills? Groei dan door naar een leidinggevende functie.

Uw competenties voor de toekomst

Om inzetbaar te blijven in de toekomst, beschikt u als beheerder betwiste zaken het best over deze vaardigheden en troeven:

  • U blinkt uit in zakelijk communiceren en bezit een stevige portie overtuigingskracht – ook in het Engels.
  • U bent een doorzetter die kordaat optreedt.
  • Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent:
  • resultaatgericht werken;
  • zelf goed in balans blijven;
  • openstaan voor nieuwe zaken;
  • leergierig zijn.

Learn and evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld uw ding? Lees en leer er dan over op onze website.
En volg Fopas zeker op LinkedIn of Facebook. Zo blijft u continu op de hoogte van de sector.

Get to know: data experten allerhande

What’s in a name? Know the differences between a Big Data Specialist, a Data Scientist, a Data Analyst Het aantal data groeit exponentieel. Denk alleen maar aan de gegevens die Google, Facebook, LinkedIn bijhouden over hun leden. Ook de verzekeringssector...
Read More

Artificial Intelligence en verzekeringen

Artificial Intelligence doet zijn intrede in de verzekeringsonderneming Fukoku Mutual Life Insurance, een Japanse verzekeringsonderneming, introduceert ‘Arificial Intelligence’ (AI) in maart 2017, vervangt hiermee 30 medewerkers en hoopt 30% efficiënter...
Read More

The future of work

PSFK Future of Work Report 2013 from PSFK Een PowerPoint presentatie die een idee geeft over onze toekomstige job, gaande van humeur-indicatoren tot flexibel meubilair. Voorwaarden: een stabiele internetverbinding en zelf ‘high connected’…
Read More

Big Data Insurance: AXA Belgium is er klaar voor

Smart data analyse om klantenbehoeften te anticiperen Frank Koster, de nieuwe voorzitter van Assuralia en CEO van AXA Belgium, één van de groten uit de sector, kondigt de oprichting aan van een ‘data lab’ om meer kennis over klanten te vergaren, o.a. over wat...
Read More

Artificiële intelligentie: impact op onze competenties

Become better humans? Dankzij artificiële intelligentie  Machines leren en zijn nu al in staat ingangsproeven en examens af te leggen en beargumenteerde papers te schrijven. Binnen afzienbare tijd studeert de eerste robot af aan een Amerikaanse universiteit....
Read More

Wat zijn de HR competenties van de toekomst ?

Dave Ulrich, professor Universiteit Michigan, onderscheidt 6 toekomstige competenties voor HR professionals: Geloofwaardige activist (zij doen wat ze zeggen) Strategische positie-zoeker (ze kennen de BU context en reageren overeenkomstig) Sterkte-bouwer...
Read More

De informatie-professional, een job van de toekomst, of een kerncompetentie voor de meesten van ons?

De competentie om relevante informatie te verzamelen, te verwerken en te presenteren is in een toenemend aantal jobs een verwachting, en zelfs een vereiste. Hoe kan deze kerncompetentie ‘verzamelen, verwerken en presenteren van data’ aangeleerd, onderhouden...
Read More

Leerbereidheid en mediawijsheid in de verzekeringssector

Fopas voerde 2 onderzoeken uit bij plus 45-jarige en min 35-jarige ex-deelnemers aan Fopas opleidingen, telkens zo’n 8.200 medewerkers uit de verzekeringssector (2012 -2013): Enquête Leerbereidheid Enquête Mediawijsheid De resultaten van deze enquêtes vindt u...
Read More

Prospectiebarometer Verzekeringen 2015 – 2020 (Frankrijk)

In Frankrijk maakt het Observatoire de l’évolution des métiers de l’assurance (Observatorium van de evolutie van de beroepen in de verzekeringssector) grondige analyses van alles wat leeft en beweegt in de bedrijven van de sector en in hun omgeving. Er worden 7...
Read More

Future Competences Insurance Sector

De sociale partners van Fopas hebben de competenties van morgen  –  en de eraan gekoppelde leer-en opleidingsbehoeften –  in kaart gebracht. U vindt alle info via onderstaande pdf’s. Aanleiding & Aanpak Synthese – Strategische workshops...
Read More