In Frankrijk maakt het Observatoire de l’évolution des métiers de l’assurance (Observatorium van de evolutie van de beroepen in de verzekeringssector) grondige analyses van alles wat leeft en beweegt in de bedrijven van de sector en in hun omgeving.

Er worden 7 grote tendensen geïdentificeerd tussen vandaag en het jaar 2020:

  1. Gesprekken met externen (klanten, partners) opnemen in de digitale revolutie
  2. De gegevensstroom beheersen en valoriseren (Big data)
  3. Weerstand bieden aan de lage rentevoeten en Solvency II toepassen
  4. De ‘gezondheidsmarkt’, die veel meer doet dan alleen maar de verstrekte zorgen terugbetalen, hertekenen
  5. Het hoofd bieden aan de ‘uberisatie’ van verzekeringsproducten
  6. Opnieuw investeren in de ervaring met de klant via alle digitale kanalen
  7. Het rationalisme achter ons laten en aan de medewerker een grotere betrokkenheid geven in de onderneming

Meer informatie over de 7 tendensen vindt u hieronder.