Jouw missie in de job

Je hebt de sleutel in handen van het archief, de schatkamer en het collectief geheugen van de verzekeringmaatschappij. Je waakt over waardevolle documenten en dossiers en stelt ze ter beschikking van jouw collega’s, zowel fysiek als digitaal.

Jouw opdrachten

Je zorgt ervoor dat dossiers en documenten in zowel het fysieke als het digitale archief ordelijk en overzichtelijk bewaard worden. Dit geldt voor actieve items die regelmatig worden geraadpleegd en voor oudere items.

  • Je organiseert het archief zowel fysiek als online en je indexeert dossiers en documenten.
  • Je zorgt ervoor dat medewerkers documenten en dossiers online kunnen raadplegen (e-filing.) Daarvoor scan je documenten in, identificeer je ze, klasseer en archiveer je ze in het beheersysteem.
  • Je zorgt er ook voor dat een opgevraagd dossier bij de juiste medewerker terechtkomt en opnieuw geklasseerd wordt bij terugbezorging. Ook hier zorg je voor het scannen van documenten zodat het dossier digitaal beschikbaar wordt.
  • Je vult dossiers correct aan met nieuwe informatie.
  • Interne medewerkers komen met vragen over het opzoeken van informatie en documentatie bij jou aankloppen. Je zoekt de gevraagde informatie of data op en bezorgt hen deze info en databronnen.

Jouw competenties

  • Je werkt logisch en gestructureerd en ziet niets over het hoofd. Op zorgvuldige wijze sorteer, identificeer en klasseer je informatie. Dossiers, foto’s, documenten, … vind je in een vingerknip terug. Zowel online als offline zorg je dat medewerkers efficiënt aan info geraken.
  • Je registreert systematisch en nauwkeurig aan de hand van trefwoorden, nummers, data, alfabetische ordening.
  • Je gaat logisch te werk met oog voor details; je bent ordelijk bij het opbergen, en accuraat bij het opslaan van gegevens en beheren van digitale archiefsystemen.
  • Je bent betrouwbaar en staat klaar voor anderen. Bij dringende verzoeken, help je medewerkers snel uit de nood.

Jouw doorgroeikansen

Als archiefmedewerker klassement kan je hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Word documentalist of administratief/ondersteunend medewerker in diverse afdelingen.

Jouw competenties voor een blijvende inzetbaarheid in de toekomst

  • Je hebt goede ICT-vaardigheden en schakelt vlug tussen diverse digitale databronnen.
  • Je bent vertrouwd met administratieve taken.
  • Je bent multi-inzetbaar.
  • Je beschikt over een basiskennis Frans.
  • Je hebt een dienstverlenende attitude.

Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent dat je:

  • open staat voor feedback van je leidinggevende en collega’s en je aandacht hebt voor je persoonlijke groei en inzetbaarheid;
  • leergierig bent en digitale ontwikkelingen omarmt;
  • veerkrachtig en persoonlijk in balans blijft in stressvolle situaties;
  • de creativiteit waardeert van een multiculturele en intergenerationele werksetting.

Learn and Evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld jouw ding? Lees en leer er dan meer over op onze websites. Volg de trends op via Observo en consulteer het leerprogramma van Fopas. Zo blijf je continu op de hoogte van de sector.

Active Aging in de sector

Active Aging – actief levensfasebewust beleid in de verzekeringssector   Langer werken, hoe doe je dat? Medewerkers langer laten werken, hoe doe je dat als werkgever? Want we  hebben allen langere loopbanen en unieke noden. De sociale partners van...
Read More

Artificiële intelligentie: impact op onze competenties

Become better humans? Dankzij artificiële intelligentie  Machines leren en zijn nu al in staat ingangsproeven en examens af te leggen en beargumenteerde papers te schrijven. Binnen afzienbare tijd studeert de eerste robot af aan een Amerikaanse universiteit....
Read More

Hoe zinvolle uitspraken doen over de toekomst in uw organisatie?

“Future search!” Bent u op zoek naar wat de toekomst voor uw organisatie brengt? Alleen komt u er niet meer!  In search of “Future search”? Marvin Weisbord legt in Future Search uit dat “getting stakeholders in the room” u het...
Read More

De verzekeringssector gaat mee met de tijd

De sector gaat mee met zijn tijd en maakt zich klaar om de uitdagingen van morgen (jaarrapport Assuralia 2015-2016). Welke competenties leiden we hieruit af?

Read More

Take care of your digital life! Nu met het Fopas programma

‘Digital life’ beleven we samen  – zowel in de job als privé Voor beginners en voor allen die al digitale stappen zetten. Blijf bij! Inspiratie vind je in het Programma van Fopas.   Leerdomein Categorie Competentie (# leervormen)...
Read More

4 grote uitdagingen voor HR en opleidingen in de verzekeringssector

Volgens de Prospectiebarometer Verzekeringen 2015-2020 (Frankrijk) moeten de HR en de opleidingen zich aanpassen aan de toekomstige evoluties. Ze destilleren 4 uitdagingen: De banen en competenties steeds beter beheren Globaal is er een evenwicht tussen het...
Read More

Wat zijn de HR competenties van de toekomst ?

Dave Ulrich, professor Universiteit Michigan, onderscheidt 6 toekomstige competenties voor HR professionals: Geloofwaardige activist (zij doen wat ze zeggen) Strategische positie-zoeker (ze kennen de BU context en reageren overeenkomstig) Sterkte-bouwer...
Read More

Sector Study – Verzekerd op weg naar 2020

Voorstelling/Présentation Rapport – Sector Studie/Etude Sectorielle 2012 (628 downloads) First steps towards Future 2020 – Fopas Event 22/01/2013 Next-steps-Fopas from 2013…
Read More

Zelfsturing & -organisatie in de sector

Evolutie in de organisatie van het werk Zelfsturende teams – een topic dat in toenemende mate zijn intrede doet in de verzekeringssector. In het verre verlengstuk ervan kan inspiratie gevonden worden in de organisatieprincipes van Ricardo Semler, CEO Semco...
Read More

Bedrijven hechten onvoldoende belang aan nieuwsgierigheid

Nieuwsgierigheid, de kern voor innovatie De kern van innovatie is nieuwsgierigheid, vragen stellen, bevragen, kritisch zijn. En dat hebben we verleerd. Waar kleine kinderen een 300-tal vragen per dag stellen, blijkt dat volwassen nog maar amper iets in vraag...
Read More