Het World Insurance Report 2016 (Capgemini & Efma) bundelt klantenervaringen voor levens- en schadeverzekeringen wereldwijd. Enkele belangrijke observaties uit het rapport:

  • Verzekeraars over de hele wereld presteerden in het algemeen beter op het gebied van klantenervaring, maar er kwam een duidelijke generatiekloof aan het licht. Klanten van Generatie Y bleken 20% minder tevreden te zijn dan klanten in andere leeftijdscategorieën.
  • Het internet der dingen met hun verbonden technologieën, zoals slimme ecosystemen, draagbare apparaten en zelfrijdende auto’s, zullen naar verwachting een grote impact hebben op het dagelijks leven. En daarmee ook op dienstverleners die verzekeringen aanbieden met fundamentele veranderingen in productontwikkeling, acceptatie en risicomanagement tot gevolg.
  • Proactief omgaan met deze ontwrichtende factoren houdt alvast in dat strategieën ontwikkeld worden om te reageren op de connected consument en dat data-analyse en beheer ifv de veranderende klantenvraag cruciaal worden.

Meer info in de video hieronder.