Jouw missie in de job

Als directieassistent ben je de organisatorische rechterhand van de directeur of topmanager. Je puzzelt zijn of haar programma en planning perfect in elkaar. En je jongleert met uiteenlopende administratieve en organisatorische taken.

Jouw opdrachten

Je regelt alles van a tot z voor de directeur.

  • Je stemt afspraken en activiteiten op elkaar af en zorgt voor evenwicht in de agenda en planning van de directeur.
  • Je bent het aanspreekpunt voor de directeur en je staat in voor de interactie met alle betrokken medewerkers, samenwerkingspartners, klanten, interne en externe contacten, ook via digitale communicatietools en platformen.
  • Je regisseert verschillende administratieve en secretariaatstaken, zoals:
    • telefoons en e-mails beantwoorden;
    • afspraken vastleggen en online communicatie verzorgen;
    • afspraken en vergaderingen voorbereiden;
    • informatie, data en documenten opzoeken, verzamelen en laten circuleren tussen diverse betrokkenen en via diverse digitale tools en platformen;
    • dossiers samenstellen en aandachtspunten aangeven;
    • dashboardgegevens en overige relevante data actueel houden, rapporteringen en presentaties voorbereiden;
    • interne vergaderingen notuleren en gemaakte afspraken opvolgen.
  • Je gaat discreet om met vertrouwelijke opdrachten en geeft jouw advies als klankbord voor de directeur.
  • Je houdt het overzicht op alle ontwikkelingen en beslissingen binnen jouw afdeling. Je verzorgt de follow-up, brengt verslag uit, detecteert en signaleert aandachtspunten.
  • Je regelt jouw taken van a tot z op administratief, organisatorisch én logistiek vlak. In jouw functie voer je diverse taken uit zoals: evenementen, vergaderingen en zakenreizen organiseren, kantoormateriaal bestellen, budgetten en onkosten opvolgen, enz.
  • Je beheert bepaalde administratieve processen en inhoudelijk dossiers binnen de afdeling – of binnen de verzekeringsonderneming.
  • Indien nodig begeleid je collega’s bij hun administratieve verantwoordelijkheden – zoals administratief bedienden of persoonlijke assistenten.

Jouw competenties

Als directieassistent ben je een sterke communicator en multitasker.

  • Je blinkt uit in officemanagement:
    • Je plant en organiseert.
    • Je zorgt voor een piekfijne en accurate administratie en beheer van toegewezen topics en inhoudelijke dossiers.
    • Je communiceert klantgericht met diverse partners en stakeholders, ook via digitale communicatietools en -platformen.
    • Je verwerkt een veelheid aan informatie, data en content over diverse onderwerpen op een logische en overzichtelijke wijze.
    • Je wisselt info en data uit via meerdere communicatiekanalen en -dragers.
  • Je bent betrouwbaar en discreet.
  • Je stelt heldere communicaties op en giet presentaties en managementrapporten in de juiste vorm.
  • Je spreekt en schrijft vlot Nederlands en Frans en je hebt een basiskennis Engels.
  • Je handelt meerdere zaken tegelijk af, met gemak en zonder –merkbare – stress.
  • Je vangt netelige situaties op, onderneemt actie en brengt de directeur op de hoogte.

Jouw doorgroeikansen

Als directieassistent kan je hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Stroom door naar een andere managementondersteunende functie.
  • Groei uit tot executive-directieassistent.
  • Evolueer naar een vakinhoudelijke functie binnen de onderneming.

Jouw competenties voor een blijvende inzetbaarheid in de toekomst

  • Je beheerst meerdere talen.
  • Je hebt sterke bureauticaskills en je bent vertrouwd met online communicatie. Je hebt ook aandacht voor de evoluties in data- en informatieverwerking binnen een toenemende gedigitaliseerde werkomgeving.
  • Je ziet eerder oplossingen dan problemen.
  • Je hebt inzicht in de werking van de verzekeringsmaatschappij, je hebt voeling met de business en begrijpt dashboardgegevens en managementinformatie.

Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent dat je:

  • graag zelfstandig werkt en tegelijk een teamspeler bent, ook in een digitale, online werkomgeving;
  • open staat voor feedback en je aandacht hebt voor je persoonlijke groei en inzetbaarheid;
  • open staat voor nieuwe zaken, leergiering bent en digitale ontwikkelingen omarmt;
  • veerkrachtig blijft en persoonlijk in balans in een verzekeringswereld in volle transformatie;
  • de creativiteit waardeert van een multiculturele en intergenerationele werksetting.

Learn and Evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld jouw ding? Lees en leer er dan meer over op onze websites. Volg de trends op via Observo en consulteer het leerprogramma van Fopas. Zo blijf je continu op de hoogte van de sector.

World Insurance Report 2016

Het World Insurance Report 2016 (Capgemini & Efma) bundelt klantenervaringen voor levens- en schadeverzekeringen wereldwijd. Enkele belangrijke observaties uit het rapport: Verzekeraars over de hele wereld presteerden in het algemeen beter op het gebied...
Read More

Artificiële intelligentie: impact op onze competenties

Become better humans? Dankzij artificiële intelligentie  Machines leren en zijn nu al in staat ingangsproeven en examens af te leggen en beargumenteerde papers te schrijven. Binnen afzienbare tijd studeert de eerste robot af aan een Amerikaanse universiteit....
Read More

Artificial intelligence en de impact op de verzekeringssector

Artificial intelligence, quid de verzekeringssector? Een gedreven en enthousiaste Joachim van der Herten – postdoctoraal onderzoeker ‘Machine learning’ aan de universiteit Gent & CTO in ML2Grow – liet zijn publiek kennismaken met (recente) evoluties...
Read More

Get to know: data experten allerhande

What’s in a name? Know the differences between a Big Data Specialist, a Data Scientist, a Data Analyst Het aantal data groeit exponentieel. Denk alleen maar aan de gegevens die Google, Facebook, LinkedIn bijhouden over hun leden. Ook de verzekeringssector...
Read More

Wat is de Inbox van de toekomst?

Ervaren medewerkers maakten de introductie van e-mail op het werk mee. Dit was een hele stap vooruit voor hen die enkel briefwisseling, fax en telefoon kenden. De jonge medewerkers van vandaag gebruiken omzeggend geen e-mail onder elkaar. Hoog tijd voor de...
Read More

Welke toekomst voor de beroepen “Secretariaat- Assistentie” in de verzekeringssector (Frankrijk)?

Het Frans Observatorium van de verzekeringsberoepen constateert: De daling van het aantal effectieve medewerkers gaat gepaard met een demografische transformatie: leeftijd en anciënniteit gaan de hoogte in De inhoud van de job verandert: hoe langer hoe...
Read More

Digitalisering Insurance, een historische opportuniteit voor de sector, volgens Belfius Insurance

Digitalisering en verdere automatisering. De toekomst is nu! Eric Kleijnen, CEO Belfius Insurance gaf op 3/3/2016 voor Trends magazine en het aanwezige publiek zijn visie op de toekomst van de verzekeringsondernemingen, waaronder de  ‘digitalisering’,...
Read More

Hoe overleven in de VUCA wereld?

De wereld waarin we leven is beweeglijker,  er zijn minder zekerheden, is complexer en minder éénduidig dan vroeger. Dit wordt ook wel aangeduid als VUCA (een militaire term), wat staat voor de eerste letters van deze begrippen. Om in de VUCA wereld te overleven...
Read More

Digitale transformatie en jobevolutie

Wat verwachten van digitale transformatie en de evoluties in onze jobs? Nieuwe technologieën doen steeds sneller hun intrede en evolueren continu. Hun impact op de wijze waarop we werken kondigt veranderingen aan. En die zien we best onder ogen. Impact van de...
Read More

Een toffe werkplaats? Kwestie van vrienden!

Volgens Lifeboat, een organisatie die de ‘wetenschap vriendschap’ onderzoekt, is het hebben van vrienden op de werkplek cruciaal: Hoe ouder de medewerker (> 50 jaar) hoe groter de kans enkele goede vrienden te hebben op de werkplaats Het is vooral de kwaliteit...
Read More