Jouw missie in de job

Als administratieve assistent proef je van verschillende domeinen in het bedrijf. Collega’s zien je graag komen. Logisch: je verkleint hun stapel papierwerk. Daarnaast verdiep je je in eigen opdrachten en dossiers.

Jouw opdrachten

  • Je staat in voor veel administratieve en ondersteunende taken van een multidisciplinair team. Dat kan op diverse afdelingen van de verzekeringsmaatschappij zijn: van polisbeheer, schadebeheer, marketing, personeelszaken tot financiën of logistiek. De inhoud van je werk is dan ook afhankelijk van de afdeling en van het team waarvoor je werkt.
  • Je verzamelt, controleert, verwerkt en beheert een veelheid aan info, data en content. Concreet?
    • uittypen en afwerken van brieven, e-mails, nota’s, presentaties of rapporten;
    • info, data en documentatie opzoeken, integreren en verrijken op diverse digitale platformen;
    • dossiers bijhouden en vervolledigen;
    • informatie en databanken up-to-date houden;
    • documenten en rapporten voorbereiden voor vergaderingen of rapporteringen;
    • telefoons en e-mails beantwoorden;
    • documenten scannen;
    • documenten klasseren en archiveren, zowel online als fysiek;
    • post behandelen;
    • facturen en/of onkostennota’s controleren;
    • bestelbonnen nakijken en verwerken;
    • bepaalde processen of projecten ondersteunen;
  • Je krijgt opdrachten van je verantwoordelijke en van collega’s. Heeft iemand het even te druk? Dan snel je te hulp. Je werkt vaak in teamverband, ook in een digitale online werkomgeving.
  • Je staat klaar met antwoorden voor jouw collega’s of voor externe klanten. Kun je zelf niet helpen? Dan verwijs je mensen door naar de juiste persoon.

Jouw competenties

  • Je bent flexibel en multi-inzetbaar. Je reageert snel op verzoeken van jouw collega’s.
  • Je bent vertrouwd met de activiteiten van de dienst. Het vakjargon van jouw collega’s kent geen geheimen voor jou.
  • Je leest snel en vat de essentie van een boodschap in no time.
  • Je controleert nauwkeurig de correctheid van informatie en gegevens.
  • Je verwerkt gegevens en documenten accuraat, bent sterk in e-filing, voorbereiden van presentaties, grafieken en rapporten.
  • Je hebt een olifantengeheugen. Daarmee sla je snel informatie op én behoud je het overzicht.
  • Je bent goed in talen en hebt uitstekende communicatieve vaardigheden met een dienstverlenende attitude.
  • Je schrijft correct en giet teksten in een werkbare lay-out, ook voor online communicatie.
  • Je navigeert tussen diverse Office-softwaretoepassingen en schakelt vlot tussen diverse digitale tools en platformen.
  • Je hebt organisatietalent: in chaotische situaties houd je het hoofd koel en bewaar je het overzicht.
  • Je werkt zelfstandig. Maar ook in een team voel je je als een vis in het water.
  • Je staat open voor feedback en deelt graag je kennis met collega’s.

Jouw doorgroeikansen

Als administratief bediende kan je hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Ga aan de slag in diverse functies. Want je kent de diensten en domeinen waarvoor je werkt als geen ander.
  • Specialiseer je in bepaalde werk- of vakdomeinen.

Jouw competenties voor een blijvende inzetbaarheid in de toekomst

  • Je houdt van multitasken en je bent thuis in een digitale werkomgeving.
  • Je bent meertalig.
  • Je hebt een dienstverlenende attitude.
  • Je denkt in oplossingen en handelt daar ook naar.
  • Je hebt sterke bureauticaskills en je bent vertrouwd met online communicatie. Je hebt ook aandacht voor de evoluties in data- en informatieverwerking binnen een toenemende gedigitaliseerde werkomgeving.
  • Je bent een organisatorisch meesterbrein.

Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent dat je:

  • graag zelfstandig werkt en tegelijk een teamspeler bent, ook in een digitale, online werkomgeving;
  • open staat voor feedback van je leidinggevende en collega’s en je aandacht hebt voor je persoonlijke groei en inzetbaarheid;
  • leergierig bent en digitale ontwikkelingen omarmt;
  • veerkrachtig en persoonlijk in balans blijft in stressvolle situaties;
  • de creativiteit waardeert van een multiculturele en intergenerationele werksetting.

Learn and Evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld jouw ding? Lees en leer er dan meer over op onze websites.

Volg de trends op via Observo en consulteer het leerprogramma van Fopas. Zo blijf je continu op de hoogte van de sector.

Artificiële intelligentie: impact op onze competenties

Become better humans? Dankzij artificiële intelligentie  Machines leren en zijn nu al in staat ingangsproeven en examens af te leggen en beargumenteerde papers te schrijven. Binnen afzienbare tijd studeert de eerste robot af aan een Amerikaanse universiteit....
Read More

Welke learning – topics leven in verzekeringen?

U vindt een synthese (UK) van de belangrijkste leerthema’s bevraagd in een beknopte studie bij 50 respondenten uit de verzekeringssector (50% HR, 21% mgt en  33% andere medewerkers)….
Read More

Fintech in de financiële sector.

Eenvoudig gezegd en geschreven: Fintech bedreigt financiële sector. Of toch niet? Wat is Fintech: een technologische applicatie die een kleine, maar lucratieve service aanpakt (aanvalt) die klassiek door generalistische banken en verzekeringsbedrijven geleverd...
Read More

Het Frans Observatorium meet de druk: de prospectieve barometer 2016

De verzekeringen staan op het kruispunt van verschillende transformatiegolven – technologische, economische, maatschappelijke, procedurele – die elkaar versterken. In de bedrijven geeft dit aanleiding tot een veelheid aan initiatieven en...
Read More

VUCA impact op de jobs et de competenties in de verzekeringssector

Wat is de VUCA (volatiel, onzeker, complex & ambigu) impact op de jobs en de competentieprofielen in de verzekeringssector? Marleen Limbourg (Consultant – Strategic Mapping – Organisation & Job (re)design – Competency & Talent...
Read More

Kerncompetenties toekomstige leiders. Wat betekent dit vandaag naar “development” van huidige en nieuwe leidinggevenden in de verzekeringssector?

‘Uitstromende baby-boomers’ zijn niet enkel een aandachtspunt in ons ‘oude continent’:  het U.S. Bureau of Labor Statistics toonde onlangs aan dat tegen 2020 een vierde van de werkkracht ouder dan 55 jaar zal zijn. In dit kader heeft recent onderzoek...
Read More

Digitalisering zet de arbeidsmarkt op haar kop. Bereid u voor!

De arbeidsmarkt op haar kop: hoe houdt u uw kansen op werk gaaf in digitale tijden? Dat is de vraag die de VRT-Nieuws 14/9/2018 zich stelt naar aanleiding van de studie van Agoria, de technologiefederatie. Agoria harkte alle cijfers en voorspellingen bij elkaar...
Read More

Hoe zinvolle uitspraken doen over de toekomst in uw organisatie?

“Future search!” Bent u op zoek naar wat de toekomst voor uw organisatie brengt? Alleen komt u er niet meer!  In search of “Future search”? Marvin Weisbord legt in Future Search uit dat “getting stakeholders in the room” u het...
Read More

Bedrijven hechten onvoldoende belang aan nieuwsgierigheid

Nieuwsgierigheid, de kern voor innovatie De kern van innovatie is nieuwsgierigheid, vragen stellen, bevragen, kritisch zijn. En dat hebben we verleerd. Waar kleine kinderen een 300-tal vragen per dag stellen, blijkt dat volwassen nog maar amper iets in vraag...
Read More

Active Aging in de sector

Active Aging – actief levensfasebewust beleid in de verzekeringssector   Langer werken, hoe doe je dat? Medewerkers langer laten werken, hoe doe je dat als werkgever? Want we  hebben allen langere loopbanen en unieke noden. De sociale partners van...
Read More