Jouw missie in de job

Als administratieve assistent proef je van verschillende domeinen in het bedrijf. Collega’s zien je graag komen. Logisch: je verkleint hun stapel papierwerk. Daarnaast verdiep je je in eigen opdrachten en dossiers.

Jouw opdrachten

  • Je staat in voor veel administratieve en ondersteunende taken van een multidisciplinair team. Dat kan op diverse afdelingen van de verzekeringsmaatschappij zijn: van polisbeheer, schadebeheer, marketing, personeelszaken tot financiën of logistiek. De inhoud van je werk is dan ook afhankelijk van de afdeling en van het team waarvoor je werkt.
  • Je verzamelt, controleert, verwerkt en beheert een veelheid aan info, data en content. Concreet?
    • uittypen en afwerken van brieven, e-mails, nota’s, presentaties of rapporten;
    • info, data en documentatie opzoeken, integreren en verrijken op diverse digitale platformen;
    • dossiers bijhouden en vervolledigen;
    • informatie en databanken up-to-date houden;
    • documenten en rapporten voorbereiden voor vergaderingen of rapporteringen;
    • telefoons en e-mails beantwoorden;
    • documenten scannen;
    • documenten klasseren en archiveren, zowel online als fysiek;
    • post behandelen;
    • facturen en/of onkostennota’s controleren;
    • bestelbonnen nakijken en verwerken;
    • bepaalde processen of projecten ondersteunen;
  • Je krijgt opdrachten van je verantwoordelijke en van collega’s. Heeft iemand het even te druk? Dan snel je te hulp. Je werkt vaak in teamverband, ook in een digitale online werkomgeving.
  • Je staat klaar met antwoorden voor jouw collega’s of voor externe klanten. Kun je zelf niet helpen? Dan verwijs je mensen door naar de juiste persoon.

Jouw competenties

  • Je bent flexibel en multi-inzetbaar. Je reageert snel op verzoeken van jouw collega’s.
  • Je bent vertrouwd met de activiteiten van de dienst. Het vakjargon van jouw collega’s kent geen geheimen voor jou.
  • Je leest snel en vat de essentie van een boodschap in no time.
  • Je controleert nauwkeurig de correctheid van informatie en gegevens.
  • Je verwerkt gegevens en documenten accuraat, bent sterk in e-filing, voorbereiden van presentaties, grafieken en rapporten.
  • Je hebt een olifantengeheugen. Daarmee sla je snel informatie op én behoud je het overzicht.
  • Je bent goed in talen en hebt uitstekende communicatieve vaardigheden met een dienstverlenende attitude.
  • Je schrijft correct en giet teksten in een werkbare lay-out, ook voor online communicatie.
  • Je navigeert tussen diverse Office-softwaretoepassingen en schakelt vlot tussen diverse digitale tools en platformen.
  • Je hebt organisatietalent: in chaotische situaties houd je het hoofd koel en bewaar je het overzicht.
  • Je werkt zelfstandig. Maar ook in een team voel je je als een vis in het water.
  • Je staat open voor feedback en deelt graag je kennis met collega’s.

Jouw doorgroeikansen

Als administratief bediende kan je hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Ga aan de slag in diverse functies. Want je kent de diensten en domeinen waarvoor je werkt als geen ander.
  • Specialiseer je in bepaalde werk- of vakdomeinen.

Jouw competenties voor een blijvende inzetbaarheid in de toekomst

  • Je houdt van multitasken en je bent thuis in een digitale werkomgeving.
  • Je bent meertalig.
  • Je hebt een dienstverlenende attitude.
  • Je denkt in oplossingen en handelt daar ook naar.
  • Je hebt sterke bureauticaskills en je bent vertrouwd met online communicatie. Je hebt ook aandacht voor de evoluties in data- en informatieverwerking binnen een toenemende gedigitaliseerde werkomgeving.
  • Je bent een organisatorisch meesterbrein.

Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent dat je:

  • graag zelfstandig werkt en tegelijk een teamspeler bent, ook in een digitale, online werkomgeving;
  • open staat voor feedback van je leidinggevende en collega’s en je aandacht hebt voor je persoonlijke groei en inzetbaarheid;
  • leergierig bent en digitale ontwikkelingen omarmt;
  • veerkrachtig en persoonlijk in balans blijft in stressvolle situaties;
  • de creativiteit waardeert van een multiculturele en intergenerationele werksetting.

Learn and Evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld jouw ding? Lees en leer er dan meer over op onze websites.

Volg de trends op via Observo en consulteer het leerprogramma van Fopas. Zo blijf je continu op de hoogte van de sector.

Disruptie. Een nieuw fenomeen?

Disruptie in onze manier van werken, in de gehele organisatie, in de verzekeringssector. ‘Disruptie’ is een modewoord. Kent u het nog niet, of begrijpt u het niet helemaal? Huiscartoonist Lectrr van de krant De Standaard maakte een tekeningetje....
Read More

Take care of your digital life! Nu met het Fopas programma

‘Digital life’ beleven we samen  – zowel in de job als privé Voor beginners en voor allen die al digitale stappen zetten. Blijf bij! Inspiratie vind je in het Programma van Fopas.   Leerdomein Categorie Competentie (# leervormen)...
Read More

Gewenste competenties in de verzekeringssector

De gewenste competenties in de verzekeringssector – anno 2016 – zijn relationeel van aard 76% van de deelnemers bij Fopas ontwikkelen soft skills : een toename met 8% in vergelijking tot de laatste jaren. Slechts 24% ontwikkelen technische competenties...
Read More

We do not need to worry about the future …

We moeten ons geen zorgen maken over de toekomst, want die is dood. In zijn boek “Present Shock” betoogt Douglas Rushkoff dat ‘toekomst’ een symptoom is van het industriële tijdperk. Een tijdperk van ‘groeien’ & ‘vooruitgang’, dat we stilaan volledig...
Read More

Competentieprognose voor het bank- en verzekeringsecosysteem

Synthese: prognose competenties in bank- en verzekeringen Dat de financiële wereld zich in een disruptief tijdperk bevindt dat nieuwe competentieverwachtingen zal meebrengen, hoeft nauwelijks betoog. Het Talent Hive project  – essentieel onderdeel van een...
Read More

Digitale transformatie en jobevolutie

Wat verwachten van digitale transformatie en de evoluties in onze jobs? Nieuwe technologieën doen steeds sneller hun intrede en evolueren continu. Hun impact op de wijze waarop we werken kondigt veranderingen aan. En die zien we best onder ogen. Impact van de...
Read More

Hoe zinvolle uitspraken doen over de toekomst in uw organisatie?

“Future search!” Bent u op zoek naar wat de toekomst voor uw organisatie brengt? Alleen komt u er niet meer!  In search of “Future search”? Marvin Weisbord legt in Future Search uit dat “getting stakeholders in the room” u het...
Read More

Future Competences Insurance Sector

De sociale partners van Fopas hebben de competenties van morgen  –  en de eraan gekoppelde leer-en opleidingsbehoeften –  in kaart gebracht. U vindt alle info via onderstaande pdf’s. Aanleiding & Aanpak Synthese – Strategische workshops...
Read More

World Insurance Report 2016

Het World Insurance Report 2016 (Capgemini & Efma) bundelt klantenervaringen voor levens- en schadeverzekeringen wereldwijd. Enkele belangrijke observaties uit het rapport: Verzekeraars over de hele wereld presteerden in het algemeen beter op het gebied...
Read More

Muhammed: Bijstandsverlener (bij een Bijstandsverzekeraar) for Fopas Observo

Meer lezen over de job Bijstandsverlener (bij een Bijstandsverzekeraar): missie en opdrachten, competenties nu en in de toekomst, doorgroeimogelijkheden
Read More