UW MISSIE IN DE JOB
Op de dienst personeelszaken biedt u uw collega’s organisatorische, logistieke en administratieve ondersteuning voor één of meerdere hr-domeinen zoals personeels- en loonadministratie, beheer personeelsdossiers, … rekening houdend met de hr-procedures. U bent een speler in het hr-team van de verzekeringsmaatschappij en bent mee verantwoordelijk voor de personeelstevredenheid op vlak van hr-administratie.
UW OPDRACHTEN
Een breed takenspectrum geeft u de nodige afwisseling. Van gegevens verwerken tot antwoorden op vragen van het personeel:
- U verzamelt, registreert en controleert prestatiedagen en afwezigheden van het personeel. Die gegevens speelt u door naar het sociaal secretariaat. Nadien controleert u of het sociaal secretariaat de gegevens correct heeft verwerkt. Resultaat? Iedereen wordt tijdig en correct uitbetaald.
- U houdt personeelsbestanden up-to-date en past ze aan de wettelijke vereisten aan. U verzamelt en actualiseert personeelsgegevens en verwerkt ze tijdig en correct in diverse hr-toepassingen.
- U staat ook leidinggevenden te woord. U informeert hen en beantwoordt hun vragen m.b.t. personeelsadministratie, interne procedures en reglementen en streeft zo naar personeelsvriendelijke dienstverlening.
- U helpt relevante overzichten en statistieken over het personeel op te stellen als informatie voor het personeelsmanagement en algemeen management.
U krijgt ook andere taken zoals:
- brieven, nota’s, presentaties en rapporten opmaken en afwerken;
- info en documentatie opzoeken of opvragen;
- dossiers bijhouden en vervolledigen;
- post en e-mails verwerken;
- klasseren.
UW COMPETENTIES
- U kent de regels en procedures van personeelsadministratie.
- U werkt vlot met ICT-personeelsbeheersystemen en bent vertrouwd met dossierbeheer.
- U begrijpt snel de essentie van boodschappen, verzoeken of vragen.
- U werkt nauwkeurig. Gegevens en dossiers verwerkt u met kritische blik.
- U biedt klanten een luisterend oor en helpt hen professioneel via e-mail en telefoon verder.
- U navigeert vlot tussen diverse Office-softwaretoepassingen.
- U bent een teamplayer, staat open voor feedback en helpt collega’s spontaan.
- U bent goed in talen en hebt uitstekende communicatieve vaardigheden met een dienstverlenende attitude.
UW DOORGROEIKANSEN
Als administratief bediende personeelszaken kunt u hoger klimmen of zijwaarts groeien.
- Werp uzelf op tot expert in een bepaald hr-domein.
- Breid uw functie uit naar andere hr-domeinen.
- Stroom door naar een andere dienstverlenende functie.
- Bent u sterk in het coachen van collega’s? Groei dan door tot teamleader.
UW COMPETENTIES VOOR DE TOEKOMST
Om inzetbaar te blijven in de toekomst, beschikt u als administratief bediende personeelszaken het best over deze vaardigheden en troeven:
- U antwoordt snel, to-the-point en helder op personeelsvragen.
- U helpt mensen om HR-procedures te begrijpen.
- U zoekt actief naar oplossingen en handelt er ook naar.
- U maakt een professionele indruk aan de telefoon en in e-mails.
- U bent mee met onlinetrends en pikt nieuwe applicaties snel op.
Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent:
- resultaatgericht werken;
- zelf goed in balans blijven;
- openstaan voor nieuwe zaken;
- leergierig zijn.
Learn and evolve – met Fopas
Is de verzekeringswereld uw ding? Lees en leer er dan over op onze website.
En volg Fopas zeker op LinkedIn of Facebook. Zo blijft u continu op de hoogte van de sector.