Uw missie in de job

In deze multimediale wereld is uw expertise onmisbaar om digitale kanalen optimaal te beheren en verder te ontwikkelen. Denk aan een app, website en YouTube-kanaal. Aan een Twitter-, Facebook- en LinkedIn-account. Met slimme marketingtechnieken en -instrumenten trekt u klanten aan én houdt u ze vast. Zo realiseert u mee de commerciële doelstellingen van de verzekerings­maat­schappij.

Uw opdracht

  • U zorgt voor publicitaire, promotionele en commerciële activiteiten op de digitale kanalen: van voorbereiding, over planning, tot ondersteuning. U kijkt erop toe dat de acties efficiënt worden uitgevoerd binnen de voorziene timing en budgetten.
  • U bepaalt mee de look-and-feel van de digitale kanalen: altijd met oog voor een kwaliteitsvolle, doelgerichte en wervende informatiedoorstroming.
  • U monitort en verbetert de digitale kanalen met hun bijbehorende functionaliteiten. U garandeert een optimale gebruikservaring voor huidige klanten en werft nieuwe klanten met structurele inspanningen en tijdelijke acties.
  • U evalueert de impact van de verschillende kanalen en nieuwe releases. Zo speelt u efficiënt in op elke doelgroep en vergroot u de aantrekkelijkheid van de verzekerings­maatschappij, haar diensten en haar producten.
  • U helpt om de algemene marketingstrategie mee te realiseren, door de initiatie en stimulatie van werkprocessen die datagedreven, testgedreven, resultaat­gericht en agile zijn.
  • U organiseert en coördineert de u toevertrouwde digitale projecten en stelt daarbij de juiste prioriteiten. Zijn er knelpunten in de projectvoortgang? Dan signaleert u die tijdig om een sterke service volgens de afgesproken kwaliteitseisen te waarborgen.
  • U spot altijd kansen en bedreigingen en speelt erop in om de vooropgestelde targets te bereiken.
  • U volgt ontwikkelingen in de (digitale) marketingwereld op de voet. Zo vergroot u uw expertise en zijn uw inspanningen gestoeld op actuele kennis.

Uw competenties

  • U bent helemaal thuis in marketing, communicatie en multimedia.
  • Publicitaire, promotionele en commerciële activiteiten lanceren met onderzoeksmodellen, analyses en tests? Daarmee hebt u al heel wat ervaring.
  • U bent goed in de analyse, synthese, beoordeling en integratie van complexe info en data.
  • Oplossingen formuleren en alternatieven bedenken, lukt u perfect door out of the box te denken en vanuit verschillende invalshoeken naar een probleem te kijken.
  • U brengt de behoeften van de business in kaart en geeft op basis van uw expertise weloverwogen advies.
  • De activiteiten van een verzekeringsmaatschappij kent u door en door – inclusief de commerciële strategieën die daarbij horen.
  • U plant eigen taken en algemene projecten als geen ander in.
  • Zelfstandig werken en omgaan met feedback lukt u prima. Tegelijk bent u een echte teamspeler die kennis en ervaring deelt om collega’s te helpen.
  • U hebt een vlotte pen om duidelijke en gestructureerde adviezen en rapporten op te stellen. U schrijft én praat correct in het Nederlands, Frans en Engels (wat de werk- en voertaal is).

Uw doorgroeikansen

Als Digital Marketing Specialist wacht u een mooie toekomst:

  • Verdiep u in de materie, scherp uw vaardigheden verder aan en ontplooi u tot Digitale Marketing Expert.
  • Stap over naar een andere functie in de verzekerings­maatschappij waar u uw kennis van digitale marketing inzet.
  • Blinkt u uit in management en coaching? Dan ligt er voor u misschien wel een rol weggelegd als leidinggevende.

Uw competenties voor de toekomst

Om inzetbaar te blijven in de toekomst vinkt u ook deze eigenschappen af:

  • U blijft bij met digitale innovaties. Én met veranderingen in de verzekeringswereld. Een uitdaging, want de exponentiële groei in multimediale technologieën vraagt voortdurend om productontwikkelingen, nieuwe businessmodellen en gevarieerde distributie- en communicatiekanalen. Het is belangrijk dat u dat in goede banen leidt met uw ervaring in digitale marketing.
  • U verdiept u in de ontwikkeling van vernieuwende ecosystemen. En in de samenwerking tussen partners die gegevens uitwisselen via multi-communicatiekanalen en -dragers.
  • U volgt ICT-ontwikkelingen en -toepassingen op die belangrijk zijn voor de verzekeringswereld. Want een sterke e-awareness is mooi meegenomen in een business met voortdurend wijzigende behoeftes.
  • U bent helemaal mee met de regelgeving over veiligheid en bescherming van data en privacy (GDPR). Een must bij de ontwikkeling van digitale marketingoplossingen.
  • U ontwikkelt een sterke business awareness met focus op creatieve en pragmatische digitale oplossingen. Uiteraard zet u kostenefficiëntie daarbij voorop.
  • U blijft uw Engels aanscherpen als werktaal.

Persoonlijke doeltreffendheid en zin voor verandering verzekeren uw toekomst. Dat betekent dat u:

  • resultaat- en oplossingsgericht werkt;
  • met verschillende projecten tegelijk bezig bent: voor diverse opdrachtgevers en in een snel veranderende omgeving met meerdere stakeholders;
  • plaatsonafhankelijk samenwerkt in wisselende projectteams en in een diverse context (multidisciplinair, internationale multiculturele achtergrond) ;
  • een groot aanpassingsvermogen hebt en goed in balans blijft;
  • openstaat voor nieuwigheden en leergierig bent.

Learn and Evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld uw ding? Lees en leer er dan over op onze website. En volg Fopas zeker op LinkedIn of Facebook. Zo blijft u continu op de hoogte van de sector.

Muhammed: Bijstandsverlener (bij een Bijstandsverzekeraar) for Fopas Observo

Meer lezen over de job Bijstandsverlener (bij een Bijstandsverzekeraar): missie en opdrachten, competenties nu en in de toekomst, doorgroeimogelijkheden
Read More