Jouw missie in de job
Een beeld zegt nog altijd meer dan duizend woorden. Daarom is de look-and-feel zo belangrijk voor het imago van een verzekeringsonderneming en de promotie van haar producten en dienstverlening. En die neem je als creatieve en artistieke professional onder jouw hoede. Je ontwikkelt, creëert en realiseert wervende communicaties en aantrekkelijke presentaties van producten en diensten. Zo verzeker je dat elke boodschap de juiste doelgroep bereikt én aanzet tot actie.
Jouw opdrachten
- Je bent de creatieveling die de interne en externe communicatie vormgeeft en visueel ondersteunt: van flyers en posters, over product- en promotiebrochures, presentaties en animaties op websites of applicaties tot magazines en rapporten – zowel gedrukt als online.
- Je vertrekt altijd vanuit de vraag van de opdrachtgever of de interne klant. Je werkt ook mee in het development team bij de ontwikkeling van nieuwe digitale toepassingen (animaties, UX en UI design).
- Je geeft de opdrachtgever advies over de juiste vorm, ‘look and feel’ van de boodschap. Daarbij bespreek je de mogelijkheden en beperkingen van beelden, video’s, kleuren, lettertypes, enzovoort.
- Daarna vertaal je de briefing naar een grafisch ontwerp, dat aantrekkelijk, technisch correct én conform de huisstijl is.
- Dit eerste ontwerp leg je voor aan de opdrachtgever. Heeft die opmerkingen of extra verzoeken ? Dan schaaf je je ontwerp bij tot het perfect is.
- Is dit basisontwerp goedgekeurd ? Dan werk je het kwaliteitsvol en technisch correct af.
- Je zorgt ervoor dat je ontwerp beantwoordt aan de grafische richtlijnen en huisstijl. En je houdt altijd rekening met het imago en grafische charter van de verzekeringsonderneming.
- Dankzij een concrete werkplanning bereik je altijd een uitstekend resultaat binnen de vooropgestelde deadline.
Jouw competenties
- Als grafisch vormgever beheers je alle technieken van je vak: digitaal tekenen, beeldverwerking, kleurenleer, opmaak, typografie, … Tot en met drukvoorbereiding of plaatsing op de website of applicatie.
- Je kunt ook vlot overweg met softwaretools voor beeld- en fotobewerking, ontwerp van logo’s, pictogrammen, en typografie, paginaopmaak, interactieve functies, …
- Je werkt nauwkeurig en kijkt met een scherp oog naar grafische vormgeving, beeld en kleuropmaak.
- Je ordent je opdrachten zodat de planning nooit in het gedrang komt.
- Dankzij je creatieve geest vind je voor elk grafisch probleem een praktische oplossing.
- Je geeft advies op basis van uw kennis en ervaring met vormgeving en beeldkeuze, kleur en typografie, …
- e functioneert perfect zelfstandig en werkt ook graag in team. Je ziet feedback als een kans om te leren en deelt graag je kennis met collega’s.
- Je mailt helder, duidelijk en gestructureerd. En brengt regelmatig verslag uit van je prestaties.
- Je spreekt en schrijft correct Frans.
Jouw doorgroeikansen
Als grafisch vormgever kies je voor specialisatie, verdieping of verbreding.
- Bouw jouw expertise in grafische vormgeving verder uit – zowel in print als online.
- Ga voor een technische specialisatie in bepaalde ICT-applicaties.
- Leg je toe op belangrijke ontwikkelingen zoals onlinecommunicatie, multimedia en social media.
- Verzilver je communicatie- en ICT-skills bij andere functies in de verzekeringsmaatschappij.
Jouw competenties voor een blijvende inzetbaarheid in de toekomst
- Creëren van wervende eigentijdse beeldvorming is jouw ding. Je volgt hiervoor de trends en ontwikkelingen binnen grafische vormgeving op, zowel in print als online communicatie, audio-visuele toepassingen voor websites, platformen en andere applicaties.
- Je houdt de vinger aan de pols van nieuwe toepassingen en legt je verder toe op complexere of vernieuwende applicaties. Je hebt een sterke e-awareness en profileert je als early adopter op het vlak van nieuwe applicaties en multimediatoepassingen.
- Sterke ‘business awareness’ en commerciële feeling heb je nodig voor de branding van verzekeringsproducten en van het bedrijfsimago. Je ontwerpt de communicatieproducten vanuit ‘customer centricity’, zo weet je perfect de juiste beeldvorming over te brengen naar de kritische en mondige consument.
- Je denkt en handelt creatief en oplossingsgericht.
- Je werkt volgens SLA’s.
- Je gebruikt vlot het Engels als werktaal.
- Je werkt tijd- en plaatsonafhankelijk in wisselende teams.
Persoonlijke doeltreffendheid en zin voor verandering verzekeren je toekomst. Dat betekent dat je:
- open staat voor feedback van je leidinggevende en collega’s en je aandacht hebt voor je persoonlijke groei en inzetbaarheid;
- leergierig bent, open staat voor vernieuwing en digitale ontwikkelingen in de verzekeringsonderneming omarmt;
- veerkrachtig blijft en persoonlijk in balans in een verzekeringswereld in volle transformatie;
- de creativiteit van een multiculturele en intergenerationele werksetting waardeert.
Learn and Evolve – met Fopas
Is de verzekeringswereld jouw ding? Lees en leer er dan verder over op onze websites.
Volg de trends op via Observo en consulteer het leerprogramma van Fopas. Zo blijf je continu op de hoogte van de sector.