Jouw missie in de job

Je bent het professionele vangnet voor één of meerdere personen of een multidisciplinair team binnen jouw afdeling. De administratieve ondersteuning die je biedt, geeft hen de ruimte om zich te focussen op hun taken.

Jouw missie in de job

Je regelt en coördineert een resem aan praktische zaken:

  • Je neemt een waaier aan operationele taken op jou, zoals de behandeling van e-mails, interne en externe communicatie, agendabeheer en de planning, voorbereiding en follow-up van vergaderingen, en zoveel meer.
  • Je bent voor je collega’s de schakel die ervoor zorgt dat informatie wordt doorgesluisd naar de juiste contactpersonen – zowel intern als extern. Zo blijft iedere betrokkene op de hoogte.
  • Je stelt brieven, rapporten en notulen op en maakt presentaties en samenvattingen – op aangeven van je collega’s.
  • Je zoekt informatie op en verwerkt data, ook op gedeelde digitale platformen.
  • Je beheert en klasseert alle documenten en rapporten nauwkeurig en tovert ze vlot tevoorschijn wanneer iemand ze nodig heeft.
  • Je bent het centrale aanspreekpunt voor de afdeling: je neemt alle telefoontjes aan, filtert ze en verbindt door. Je beantwoordt vragen of verwijst mensen naar de persoon die ze kan beantwoorden. Je communiceert via verschillende communicatiekanalen, ook digitale.
  • Je leidt vergaderingen en kleine evenementen in goede banen door de logistieke en praktische zaken tot in de puntjes te regelen.

Jouw competenties

Je bent een flexibele duizendpoot met snelle reflexen. Organiseren?  Dat heb je in de vingers!

  • Je behoudt het overzicht en houdt het hoofd koel in veeleisende situaties.
  • Je communiceert en schrijft helder en snel in beide landstalen.
  • Je schrijft foutloos en steekt teksten ook visueel in een net en consistent jasje.
  • Je beheerst verschillende Office-softwaretoepassingen en schakelt vlot tussen verschillende werk- en communicatie tools of platformen.
  • Je vat vlug de essentie van een boodschap, verzoek of vraag.
  • Je bent bij de pinken en onthoudt gemakkelijk.

Jouw doorgroeikansen

Als Office assistant kan je hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Laat je opmerken als management assistent.
  • Blink uit als administratieve assistent met aandacht voor inhoudelijk dossierbeheer.
  • Neem een rol op in de customer service als callcenter operator.

Jouw competenties voor een blijvende inzetbaarheid in de toekomst

  • Je spreekt en schrijft vlot in meerdere talen.
  • Je hebt sterke bureauticaskills en je bent vertrouwd met online communicatie. Je hebt ook aandacht voor de evoluties in data- en informatieverwerking binnen een toenemende gedigitaliseerde werkomgeving.
  • Je reageert vlug en soepel op verzoeken.
  • Je laat het hoofd niet hangen bij een probleem, maar pakt het oplossingsgericht aan.
  • Je hebt een professionele uitstraling en mentaliteit.

Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent dat je:

  • graag zelfstandig werkt en tegelijk een teamspeler bent, ook in een digitale, online werkomgeving;
  • open staat voor feedback van je leidinggevende en collega’s en je aandacht hebt voor je persoonlijke groei en inzetbaarheid;
  • leergierig bent en digitale ontwikkelingen omarmt;
  • veerkrachtig en persoonlijk in balans blijft in stressvolle situaties;
  • de creativiteit waardeert van een multiculturele en intergenerationele werksetting.

Learn and Evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld jouw ding? Lees en leer er dan meer over op onze websites. Volg de trends op via Observo en consulteer het leerprogramma van Fopas. Zo blijf je continu op de hoogte van de sector.

Artificial intelligence en de impact op de verzekeringssector

Artificial intelligence, quid de verzekeringssector? Een gedreven en enthousiaste Joachim van der Herten – postdoctoraal onderzoeker ‘Machine learning’ aan de universiteit Gent & CTO in ML2Grow – liet zijn publiek kennismaken met (recente) evoluties...
Read More

World Insurance Report 2016

Het World Insurance Report 2016 (Capgemini & Efma) bundelt klantenervaringen voor levens- en schadeverzekeringen wereldwijd. Enkele belangrijke observaties uit het rapport: Verzekeraars over de hele wereld presteerden in het algemeen beter op het gebied...
Read More

Prospectiebarometer Verzekeringen 2015 – 2020 (Frankrijk)

In Frankrijk maakt het Observatoire de l’évolution des métiers de l’assurance (Observatorium van de evolutie van de beroepen in de verzekeringssector) grondige analyses van alles wat leeft en beweegt in de bedrijven van de sector en in hun omgeving. Er worden 7...
Read More

Wat is de Inbox van de toekomst?

Ervaren medewerkers maakten de introductie van e-mail op het werk mee. Dit was een hele stap vooruit voor hen die enkel briefwisseling, fax en telefoon kenden. De jonge medewerkers van vandaag gebruiken omzeggend geen e-mail onder elkaar. Hoog tijd voor de...
Read More

Take care of your digital life! Nu met het Fopas programma

‘Digital life’ beleven we samen  – zowel in de job als privé Voor beginners en voor allen die al digitale stappen zetten. Blijf bij! Inspiratie vind je in het Programma van Fopas.   Leerdomein Categorie Competentie (# leervormen)...
Read More

Digitale competenties – aanbod Fopas

Uw digitale competenties scherp stellen? Doe beroep op Fopas voor:   Schrijven voor online media Lezen en schrijven op het scherm Social Media: get up to date Slimme internet-tools Focus op Google, Linkedin, … Concentratie en efficiëntie bij...
Read More

Competentieprognose voor het bank- en verzekeringsecosysteem

Synthese: prognose competenties in bank- en verzekeringen Dat de financiële wereld zich in een disruptief tijdperk bevindt dat nieuwe competentieverwachtingen zal meebrengen, hoeft nauwelijks betoog. Het Talent Hive project  – essentieel onderdeel van een...
Read More

Muhammed: Bijstandsverlener (bij een Bijstandsverzekeraar) for Fopas Observo

Meer lezen over de job Bijstandsverlener (bij een Bijstandsverzekeraar): missie en opdrachten, competenties nu en in de toekomst, doorgroeimogelijkheden
Read More

Future Competences Insurance Sector

De sociale partners van Fopas hebben de competenties van morgen  –  en de eraan gekoppelde leer-en opleidingsbehoeften –  in kaart gebracht. U vindt alle info via onderstaande pdf’s. Aanleiding & Aanpak Synthese – Strategische workshops...
Read More

We do not need to worry about the future …

We moeten ons geen zorgen maken over de toekomst, want die is dood. In zijn boek “Present Shock” betoogt Douglas Rushkoff dat ‘toekomst’ een symptoom is van het industriële tijdperk. Een tijdperk van ‘groeien’ & ‘vooruitgang’, dat we stilaan volledig...
Read More