Uw missie in de job

Als telefonist/receptionist (m/v) zorgt u voor een hartelijk onthaal en klantvriendelijke service. U straalt enthousiasme en warmte uit en draagt zo mee het imago van de verzekeringsonderneming uit.

Uw opdrachten

Als eerste aanspreekpunt draagt u een ambassadeursrol binnen de verzekeringsonderneming.

  • U beantwoordt gezwind telefoontjes en schakelt de beller vlot door naar de juiste dienst en persoon.
  • U ontvangt bezoekers aan de receptie gastvrij en correct. U meldt hun komst aan de betrokken collega en registreert hun aankomst en vertrek.
  • U helpt bezoekers met vragen en maakt hen wegwijs in de receptieruimte en het gebouw.
  • U belt ook zelf contactpersonen op wanneer medewerkers u daar om vragen.
  • U neemt post en pakketjes in ontvangst en zorgt ervoor dat ze bij de juiste bestemmeling terechtkomen.
  • U krijgt enkele lichte administratieve taken en zorgt voor facilitaire ondersteuning.
  • U waakt erover dat de receptieruimte onberispelijk is en blijft.

Uw Competenties

Als telefonist/receptionist gaat u soepel en correct met mensen om.

  • U bent communicatief en beheerst verschillende talen. U vat snel de essentie van een boodschap, verzoek of vraag.
  • U neemt telefoontjes klantgericht en met commerciële flair aan. En spreekt daarbij vlotte, heldere taal.
  • U houdt het hoofd koel wanneer veel zaken ineens op u afkomen. U neemt kwestie per kwestie onder handen en blijft onder alle omstandigheden vriendelijk.

U komt – als uithangbord van de verzekeringsmaatschappij – altijd fris, professioneel en verzorgd voor de dag. Zo maakt u zowel aan de balie als aan de telefoon een goede eerste indruk.

Uw  doorgroeikansen

Als telefonist-receptionist kunt u hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Ontwikkel uzelf tot administratieve of management assistent.
  • Bied u aan als customer en service care operator.
  • Ga voor een functie binnen de telemarketing of telesales.

Uw Competenties voor de toekomst

Om inzetbaar te blijven in de toekomst, beschikt u als telefonist-receptionist het best over deze vaardigheden en troeven:

  • U drukt zich vloeiend uit in meerdere talen.
  • U biedt altijd de beste mogelijke service.
  • U fietst vlot door verschillende ICT-toepassingen.
  • U straalt professionaliteit uit.

Leer en evolueer – met Fopas

Is de verzekeringswereld uw ding? Lees en leer er dan over op onze website.
En volg Fopas zeker op LinkedIn of Facebook. Zo blijft u continu op de hoogte van de sector.

De verzekeringssector gaat mee met de tijd

De sector gaat mee met zijn tijd en maakt zich klaar om de uitdagingen van morgen (jaarrapport Assuralia 2015-2016). Welke competenties leiden we hieruit af?

Read More

Gewenste competenties in de verzekeringssector

De gewenste competenties in de verzekeringssector – anno 2016 – zijn relationeel van aard 76% van de deelnemers bij Fopas ontwikkelen soft skills : een toename met 8% in vergelijking tot de laatste jaren. Slechts 24% ontwikkelen technische competenties...
Read More

Digitalisering Insurance, een historische opportuniteit voor de sector, volgens Belfius Insurance

Digitalisering en verdere automatisering. De toekomst is nu! Eric Kleijnen, CEO Belfius Insurance gaf op 3/3/2016 voor Trends magazine en het aanwezige publiek zijn visie op de toekomst van de verzekeringsondernemingen, waaronder de  ‘digitalisering’,...
Read More

Take care of your digital life! Nu met het Fopas programma

‘Digital life’ beleven we samen  – zowel in de job als privé Voor beginners en voor allen die al digitale stappen zetten. Blijf bij! Inspiratie vind je in het Programma van Fopas.   Leerdomein Categorie Competentie (# leervormen)...
Read More

Digitale competenties – aanbod Fopas

Uw digitale competenties scherp stellen? Doe beroep op Fopas voor:   Schrijven voor online media Lezen en schrijven op het scherm Social Media: get up to date Slimme internet-tools Focus op Google, Linkedin, … Concentratie en efficiëntie bij...
Read More

We do not need to worry about the future …

We moeten ons geen zorgen maken over de toekomst, want die is dood. In zijn boek “Present Shock” betoogt Douglas Rushkoff dat ‘toekomst’ een symptoom is van het industriële tijdperk. Een tijdperk van ‘groeien’ & ‘vooruitgang’, dat we stilaan volledig...
Read More

Future Competences Insurance Sector

De sociale partners van Fopas hebben de competenties van morgen  –  en de eraan gekoppelde leer-en opleidingsbehoeften –  in kaart gebracht. U vindt alle info via onderstaande pdf’s. Aanleiding & Aanpak Synthese – Strategische workshops...
Read More

Digitale transformatie en jobevolutie

Wat verwachten van digitale transformatie en de evoluties in onze jobs? Nieuwe technologieën doen steeds sneller hun intrede en evolueren continu. Hun impact op de wijze waarop we werken kondigt veranderingen aan. En die zien we best onder ogen. Impact van de...
Read More

De informatie-professional, een job van de toekomst, of een kerncompetentie voor de meesten van ons?

De competentie om relevante informatie te verzamelen, te verwerken en te presenteren is in een toenemend aantal jobs een verwachting, en zelfs een vereiste. Hoe kan deze kerncompetentie ‘verzamelen, verwerken en presenteren van data’ aangeleerd, onderhouden...
Read More

Sector Study – Verzekerd op weg naar 2020

Voorstelling/Présentation Rapport – Sector Studie/Etude Sectorielle 2012 (220 downloads) First steps towards Future 2020 – Fopas Event 22/01/2013 Next-steps-Fopas from 2013…
Read More